گفت و گو با مايکل مالارکي

بازیگر اصلی مجموعه تلویزیونی «خاطرات خون آشام» قتل های شکسپیروار!

بانی فیلم – گروه سینمای جهان : طی ۳ دهه اخیر فیلم های سینمایی ترسناک رونق خیره کننده و دور از انتظاری داشته اند و در نتیجه اسباب تعجب نمی شود که این رویکرد به مدیوم تلویزیون هم کشیده شده و آنجا هم با موفقیت هایی قرین شده باشد.

یکی از نمونه های اخیر و پرتوفیق این پروسه «خاطرات خون آشام» است که توانسته است عناصر ترس و تعلیق را به  خوبی به خدمت گیرد و یکی از سریال های موفق تلویزیونی در آمریکا و اروپا در ژانر ترسناک باشد. نمونه ها و موارد جالب در این سریال اندک نیستند و به عنوان مثال پل وسلی و ایان سامرهالدر در عین بازی در رل های مهمی در این مجموعه، هر کدام اپیزودهایی از این سری فیلم ها را کارگردانی هم کرده اند.

باید به این نکته نیز اشاره کرد که در سالهای اخیر تعداد آثار هنری پیرامون خون آشامان و موجودات موسوم به زامبی ها نیز فزونی گرفته و این قضیه به مدیوم تلویزیون هم بسط یافته است. در این میان قسمت اول هر سریال که Pilot نامیده می شود و طولانی تر از سایر اپیزودهای آن است، هم به لحاظ طول مدت (حداقل ۹۰ دقیقه) و هم بافت و نوع قصه گویی فرقی با فیلم های سینمایی ندارد. این در مورد مجموعه «خاطرات خون آشام» نیز صدق می کند که سیزون جدید آن در نخستین روزهای سال ۲۰۱۷ در حال پخش از شبکه «CW» آمریکا است و در آن مایکل مالارکی رل اول را ایفا می کند. در یکی از قسمت های اخیر این سریال کاراکتر انزو با بازی مالارکی در حمایت از بانی (کت گراهام) که خطر جانی تهدیدش می کند، به کمک وی می شتابد و هر دو در می یابند که شاید کلید نجات بانی در دست های راینا (لسلی آن هاف) باشد. در نهایت انزو و بانی به همکاری با دیمون (ایان سامرهالدر) که همسر سابق بانی است و تمایل دارد کم لطفی های گذشته خود به بانی را جبران کند، روی می آورند و هر سه نفر می کوشند خون آشامی را که درصدد گرفتن جان بانی به دلایلی که در چند قسمت از سریال به آرامی تشریح می شود، سرکوب و غائله را ختم کنند. مایکل مالارکی درباره سریالی که به سبب وسعت چارچوب ساختش فیلم های سینمایی پر هزینه را به یاد می آورد و سلسله داستان هایی که از هر کدام نه فقط یک اپیزود تلویزیونی بلکه یک فیلم سینمایی می توان ساخت، حرف های زیادی برای گفتن دارد.

®®®

۳آقای مالارکی، کاراکتر انزو با بازی شما در طول این سریال و سیزون های مختلف پخش آن سفری طولانی را از منظر تکوین و پیشرفت شخصیت اش تجربه کرده است. از نظر شما او اینک در کجا ایستاده است؟

– ابتدا این را بگویم که من ابتدا تصور می کردم تهیه این سریال وقت اندکی را می گیرد و با سفر از لندن به لس آنجلس و گرفتن چندین اپیزود در عرض دو- سه هفته قال قضیه کنده خواهد شد اما بعداً دیدم قضیه از اینها بسیار طولانی تر و سنگین تر است. در نهایت ما اینک در وسط های سیزون چهارم قرار داریم و کارها به غایت فراگیر است و طی این چهار سال من فقط در یک پنجم اوقات در لندن بسر برده و بقیه اوقاتم در آمریکا گذشته است. من کلاً آدمی هستم که در لحظه زندگی می کنم و در نتیجه با رسیدن هر قسمت سریال روی آن کار و سپس به سمت اپیزود بعدی حرکت می کنم. با این اوصاف کاراکتر انزو طی این مدت تبدیل به یک انسان چند وجهی و بسیار پرتجربه تر شده و دردها و مشکلاتی که برای او حادث شده، به وی یاری می رساند تا در قسمت های بعدی سریال بسیار پخته تر عمل کند و او البته هیچگاه رها و عاری از ارتباط های ویژه خود نیست.

۳با این حال تعارض ها در این کاراکتر فراوان است و روزی چهره بد او نمایان می شود و فردایش سوی خوب شخصیت وی.

– بر اثر طول مدت بازی در این سریال من کاملاً تبدیل به او شده ام و او تبدیل به من. پس از این همه مدت شما نمی توانید نگاهی از بیرون به این کاراکتر بیاندازید و وی را نقد کنید و این کار فقط از ناظران بیرونی و کسانی که نقش و کیفیت آن را بدون هیچ دلبستگی فردی می بینند، بر می آید. من تنها می توانم بگویم از چرخه ها و قصه های سازنده این سیزون از سریال بسیار راضی ام.

۳آیا در زمان هایی که انزو در یک حالت متعادل بسر می برد و هیچ یک از دو حالت خطرناک یا عادی او بر دیگری چربش ندارد، شرایط وی بهتر و قابل پذیرش تر نیست؟

– در درجه اول یک بازیگر باید به طور کامل در چارچوب یک نقش فرو برود و اندازه های آن را بشناسد و خصلت ها و رویکردهایی که گفتید، در همین چارچوب تعریف و معنا می شود. در قسمت هایی از سریال که کاراکتر من بیش از حد انتقامجو می شود، این مسئله حتی روی زندگی خصوصی و ارتباطم با اعضای خانواده ام نیز اثر گذاشته است. وقتی کاراکتر یک وجهی و سراسر خوب یا سراسر بد می شود، تکلیف تان با خودتان مشخص می شود اما از هیجان و تعلیق قضایا کاسته می شود.

۳آیا نوع ترسیم ارتباط کاراکترهای انزو و بانی توسط نویسندگان سناریوی مجموعه موافق میل شما بوده است؟

– معمولاً ماجراهای هر اپیزود و حتی خط کلی سریال و هر سیزون آن را فقط در آستانه شروع فیلمبرداری به ما می گویند و در نتیجه وقتی برای تفکر و اظهارنظر در این باره نداریم. وقتی موضوع مورد اشاره شما را به من گفتند، گفتم این را چرا بسیار زودتر به من نگفتید. در نهایت گذارم به کارولین درایز که از تهیه کنندگان سریال است، افتاد و او از داستان ارتباط کاری من با کاراکتر بانی در اپیزودهای تازه و تبعات آن گفت. البته من برای کت گراهام که ایفاگر رل بانی است، احترام زیادی قائلم و او به عنوان یک بازیگر بسیار جدی و پرکار همکاری واقعاً ارزشمند به شمار می آید. هر بازیگری می گوید قوت یک هنرپیشه به چیزی است که در بازیگر مقابل خود می بیند و کنش های همبازی که وی را به واکنش های بهتر وا می دارد و این در مورد کت گراهام هم به شدت صدق می کند.

۳اینکه هر دو کاراکتر انزو و بانی به شکلی در گذشته مورد خیانت اطرافیان خود قرار گرفته اند، بر جالب و ضروری بودن ارتباط شان می افزاید. آیا این طور نیست؟

– البته سرانجام ماجراها و فرجام ارتباط این دو کاراکتر آنقدرها هم شیرین نیست که شما تصور می کنید و انزو در می یابد که شکسپیروار در حال مسموم و هلاک کردن زنی است که ارادت زیادی به وی دارد. این برای آدم هایی که پس از سال ها تنها و بی یاور ماندن سرانجام دوست و همراه ارزشمندی را می یابند، بسیار تلخ و غم افزا است.

۳آیا قبول ندارید که هر موقع سریال تان فاقد اینگونه ارتباط ها و مراودات بوده، با اقبال کمتری از سوی جامعه مواجه شده است؟

– اصلاً در طبیعت و ذات زندگی اینگونه مراودات و دوستی ها هست و نمی توان آن را حذف کرد ولی حتی قبل از کشف و ترسیم ارتباط سرنوشت کاراکترهای انزو و بانی این دو نفر طرفداران اختصاصی خود را در این سریال داشتند. در هر حال باید در هر اثر هنری نوعی شوک و غافلگیر کردن بینندگان وجود داشته باشد و بدون آنها و با ریتمی یکنواخت به مقصود نمی رسید حتی وقتی یک اتفاق جدید، بسیار تلخ و چیزی در حد فاجعه است و اسباب ناامیدی بینندگان می شود، باز یک اتفاق مثبت به لحاظ تزریق نیرو و جان جدید به مجموعه به حساب می آید. به عنوان مثال در سریال «بازی تاج و تخت» حادثه موسوم به عروسی خونین یک شوک واقعی و ماندگار را به تماشاگران وارد کرد که تاکنون نیز پابرجا مانده است و می توان آن را همچنان حس کرد. باید یک کار دراماتیک را اجرا و ارائه کرد و این اصلی ترین نیاز یک اثر هنری و از جمله مجموعه های نمایشی و تلویزیونی است.

منبع: Collider. Com

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *