17:42

رئیس آکادمی سینمای اسپانیا اصغر فرهادی را کارگردانی متفاوت، سنجیده، نوگرا و در عین حال کلاسیک توصیف کرد.
به گزارش ایسنا، «فرناندو مندز لیته» رئیس آکادمی سینمای اسپانیا در برنامه دیدار جمعی از سینماگران عضو آکادمی در تجلیل از اصغر فرهادی، از او به عنوان یکی از بهترین کارگردانان سینما یاد کرد و گفت: «برای ما افتخاری است که این فیلمساز بزرگ را در بین خود داشته باشیم، کسی که خود عضو هیات امنای آکادمی سینمای اسپانیاست».
در این برنامه علاوه بر اعضای آکادمی سینمای اسپانیا جمعی از علاقه‌مندان سینمای فرهادی نیز حضور داشتند.
«مندز لینه» که علاوه بر کارگردانی به عنوان یکی از برجسته‌ترین منتقدان سینمای اسپانیا هم شناخته می‌شود، گفت: فیلم «درباره الی» اولین ساخته فرهادی بود که در سال ۲۰۰۹ در اسپانیا اکران شد و از همان زمان ظهور کارگردانی کاملا متفاوت را در سینمای جهان نوید داد.
به گفته رییس آکادمی سینمای اسپانیا، «فرهادی کارگردانی کاملا متفاوت،  سنجیده، نوگرا و در عین حال کلاسیک است. فیلمسازی که به جوهره مسائل در داستان‌های خود می‌پردازد. او شیوه‌ای کاملا ویژه خود را دارد؛ ولی در عین حال قابل به اشتراک گذاشتن است».
در این برنامه «آلوارو لونگوریا»  مدیرکمپانی «مورنا فیلم» و تهیه‌کننده اسپانیایی فیلم «همه می‌دانند» درباره  شیوه کار اصغر فرهادی صحبت کرد و گفت: «هیچ‌گاه نتوانستیم راز شیوه کار فرهادی را کشف کنیم، مثلا این که چگونه بازیگران فیلمهای خود را هیپنوتیزم می‌کند».
فرهادی در سال ۲۰۱۸ فیلم اسپانیایی زبان «همه می‌دانند» را با ستاره‌هایی چون «خاویر باردم»، «پنه لوپه کروز» و «ریکاردو دارین» ساخت که به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره کن انتخاب شد. این فیلم در سی و سومین دوره جوایز گویا که از سوی آکادمی فیلم اسپانیا برگزار می‌شود، در هشت شاخه از جمله بهترین فیلم و کارگردانی، بازیگر نقش اصلی مرد و زن، نقش مکمل زن، فیلمنامه اصلی، تدوین و موسیقی نامزد دریافت جایزه شد.
پس از این نشست فیلم «فروشنده» که با آن فرهادی یکی از دو جایزه اسکار خود را به‌دست آورد، نمایش داده شد.
اصغر فرهادی در سفر به اسپانیا همچنین یک کارگاه بازیگری سه‌روزه را در شهر مادرید هدایت کرد. در این کارگاه ۳۰ نفر از بازیگران پرتجربه و جوان از چند کشور از سراسر دنیا شرکت داشتند..

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *