18:09

چهار هواپیماربای پرواز اهواز – بندرعباس به پیشنهاد ابراهیم حاتمی‌کیا و با موافقت رییس قوه قضاییه به مناسبت میلاد امام زمان(عج) پس از ۲۰ سال، عفو و از زندان آزاد شدند.

به گزارش ایرنا، ابراهیم حاتمی‌کیا ۳۱ فروردین سال ۹۹ طی نامه‌ای به حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه پیشنهاد عفو و بخشش این چهار هواپیماربا را داده بود.

خالد حردانی، رسول حردانی، فرهنگ‌ پورمنصوری و شهرام پورمنصوری، عاملان اصلی این هواپیماربایی، ابتدا به اعدام محکوم شدند اما این حکم در نهایت به حبس ابد تبدیل شد.

فیلم سینمایی «ارتفاع پست» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و نویسندگی مشترک حاتمی کیا و اصغر فرهادی براساس این قصه واقعی ساخته شده بود.

خانواده حردانی ۲۳ آذر سال ۷۹ سعی کردند هواپیمای اهواز – بندرعباس را در میانه مسیر بربایند اما موفق نشدند.
در خلاصه داستان فیلم سینمایی «ارتفاع پست» آمده است: قاسم که ادعا می‌کند برای خانواده و دوستانش در یک شرکت صنعتی در بندرعباس کار پیدا کرده، آنها را سوار هواپیما می‌کند. اما تنها نرگس است که از قصد قاسم خبر دارد. قاسم هواپیما را می‌دزدد و …

لیلا حاتمی، گوهر خیراندیش، حمید فرخ نژاد، محمدعلی اینانلو، شهرام قائدی، امیرکاوه آهنین جان، احمد کاوری، مهدی ساکی، امیر آقایی، رضا شفیعی جم و فرشته سرابندی در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *