19:34

سرديس فردوس حاجيان معلم برگزیده یونسکو توسط شهردارى و شوراى شهر قائم شهر در خيابان اصلى این شهر نصب شد.
به گزارش بانی‌فیلم و بر اساس خبر ارسالی، سرديس فردوس حاجيان معلم برگزیده یونسکو توسط شهردارى و شوراى شهر قائم شهر در خيابان اصلى مشهور به خيابان سارى روبروى روستاى افراکتی ، زادگاه اين معلم نصب شد.
در شناسنامه اين سرديس آمده است:
استاد فردوس حاجيان، بنیانگذار شهرک الفبا مشهور به عمو فردوس. متولد سوم دی ماه ۱۳۴۲ روستای افراکتی، رتبه اول دکترای مطالعات تخصصی تئاتر دانشگاه تهران، برنده دیپلم یونسکو، مدال خوارزمی و نامزد نوبل معلمی). فردوس حاجیان علاوه بر تالیف کتاب‌های بی‌شمار آموزشی و ثبت ۱۴ اختراع تکنولوژی و آموزشی و‌ دریافت جوایز متعدد بین‌المللی، سه نسل مهم دانشجویی و دانش آموزی را پرورش داده است؛ نسل اول دانش‌آموزان ژانر یک مجموعه تلویزیونی شهرک الفبا شامل فرزندان شهید کودکان یتیم و مناطق محروم بود که در سوله‌ای واقع در محوطه صدا و سیمای مازندران ضبط و روی آنتن رفت که با استقبال وسیعی مواجه شد.

نصب سردیس فردوس حاجیان به همت دو تن از دانش آموزان شهرک الفبای او یعنی حمیدرضا خنکدار، قائم مقام شهردار و ایمان پویان مهر عضو شورای شهر انجام شد که این خود یک دست‌آورد مهم در آموزش است.
بر اساس مصوبه شورای شهر قبلی قائم شهر نامگذاری خیابانی به نام فردوس حاجیان تایید شده بود که یکی از اعضای شورای شهر قبلی، هنگام صورتجلسه در اقدامی شگفت‌انگیز از عبارت دوربرگردان(!) استفاده کرد. نصب این تابلو، اعتراضاتی را از سوی منتقدان، روزنامه‌نگاران و نخبگان شهر برانگیخت.
پیرو این واکنش‌های منفی، فردوس حاجیان از شهردار وقت و رییس شورای شهر خواست تا تابلوی دوربرگردان برداشته شود.
بر اساس این گزارش، شورای شهر قائم شهر در حال جایایابی مکانی مناسب برای نامگذاری خیابانی به نام فردوس حاجیان است.
فردوس حاجیان در گفت‌وگویی کوتاه بیان داشت: بیست و دو ماه است به خاطر عوارض ثانویه مجروحیت در قرنطینه هستم هنوز فرصت نشده تا سردیس را ببینم. از دو دانش‌آموز نخبه سال‌های دور خودم، سپاسگزارم و نیز از شورای شهر قائم شهر که چنین اقدام فرهنگی و غیرسیاسی را انجام دادند. از مردم شنیدم که سردیس نصب شد قرار بود رونمایی شود ولی شرایط نامساعد جوی اجازه نداد و در اثر وزش باد، پارچه این سردیس دچار آسیب شد.. هر چه هست خیر باشد و امیدوارم برای جلب توجه توریسم و سرمایه‌گذاران به منظور پیشرفت و توسعه همه جانبه شهر و نیز توجه به اشتغال جوانان شهر عشق مفید باشد چرا که نصب سردیس حرکتی نمادین و مهم است چهره شهر را تغییر می‌دهد من کماکان سالهاست منتظرم مهیا شدن فضایی هستم تا شهرک الفبای جدید را بسازم که دانش آموزان، مردم و معلمان در دل شیوع طاعون کرونا سخت به آموزش‌های مدرن فرح بخش و امید آفرین نیاز دارند.
حاجیان در ادامه افزود: افتخار می‌کنم یک روستایی هستم و در دامن پر مهر مادری اندیشمند و پدری عارف پرورش یافتم. وصیت پدر آسمانی‌ام این بود که همیشه در هر لباسی به مردم خدمت کن و فقط رضای خدا را در نظر بگیر. من خود را خادم کوچک مردم می‌دانم و حتی المقدور از سپهرنشانه سیاست دوری می‌کنم تا حضورم و خدمات آموزشی‌ام در اختیار همه مردم ایران و جهان باشد.
گفتنی‌ست که فردوس جاجیان در خلال سال‌ها فعالیتش توانست با استفاده از عناصر شعر، موسیقی و ترانه و بازی‌های محلی مکتب جدید آموزش را پایه گذاری کند. او سپس به عنوان نویسنده کتاب رسمی فارسی اول دبستان، متدهای جدید را وارد شیوه تدریس کرد که در همین راستا، میلیون‌ها دانش آموز از ژانر دو شهرک الفبا در شبکه جهانی جام جم بهره بردند. او همزمان آموزش تعداد زیادی از ده‌ها آموزگاران را برعهده گرفت. از زمان ریاست حاجیان بر دانشکده هنر و معماری دانشگاه ازاد تهران مرکز، به عنوان دوره طلایی یاد می‌شود که در این دوره نسل عظیمی از دانشجویان پرورش یافتند که هم‌اینک در هنرهای سینما، تلویزیون، تیاتر، موسیقی، معماری و هنرهای تجسمی هنرمندانی شناخته شده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *