14:19

آمازون با تخصیص بودجه ۴۶۵ میلیون دلاری برای ساخت تنها یک فصل از سریال «ارباب حلقه‌ها»، در مسیر تولید گران‌ترین سریال تاریخ قرار گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از هالیوود ریپورتر، ساخت اولین فصل از سریال ارباب حلقه‌ها حدود ۴۶۵ میلیون دلار خرج روی دست شرکت فیلمسازی آمازون می‌گذارد. پیش‌تر برآورد شده بود این سریال حماسی با ۵۰۰ میلیون دلار هزینه برای چند فصل، رکورد گرانترین سریال تاریخ را خواهد شکست اما برآورد جدید از هزینه‌ها، از این مقدار هم بالاتر رفت.

استوارت نش وزیر توسعه اقتصادی و گردشگری نیوزیلند در گفت‌وگو با روزنامه مورنینگ ریپورت در این باره گفت: آمازون قرار است فقط برای ساخت فصل اول، حدود ۶۵۰ میلیون دلار نیوزلند (۴۶۵ دلار آمریکا) هزینه کند. این واقعا فوق العاده است. این سریال بزرگترین سریال تلویزیونی تاریخ می‌شود.

در مقام مقایسه، ساخت هر فصل از سریال محبوب بازی تاج و تخت تنها حدود ۱۰۰ میلیون دلار برای اچ بی او هزینه داشت. هزینه ساخت هر قسمت از این سریال از حدود ۶ میلیون دلار در فصل اول شروع شد و در فصل هشتم به ۱۵ میلیون دلار رسید.

البته آمار و ارقام منتشر شده تنها به هزینه ساخت فصل اول از سریال ارباب حلقه‌ها مربوط نیست. خرید حق اقتباس آثار تالکین حدود ۲۵۰ میلیون دلار هزینه داشت و یک لوکیشن پرهزینه از سرزمین میانی در نیوزیلند ساخته شده که از تدارکات صحنه گرفته تا لباس بازیگران، در دیگر فصل‌ها نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

آمازون از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است.

استودیو فیلمسازی آمازون حق اقتباس مجموعه رمان‌های ارباب حلقه‌ها را در سال ۲۰۱۷ خرید. اقتباس حماسی آمازون از این مجموعه پرفروش هزاران سال قبل از ماجراهای هابیت و ارباب حلقه‌ها اتفاق می‌افتد و بینندگان را به زمانی خواهد برد که قدرتهای بزرگ خلق شدند، قلمروها به اوج رسیدند و سقوط کردند، قهرمانان محک زده شدند، امید به تار مویی بند بود و بزرگترین ضدقهرمان داستان‌های تالکین تهدید کرده بود تمام جهان را در سیاهی فرومی‌برد.

سریال ارباب حلقه‌ها تا پایان سال جاری میلادی پخش می‌شود. رابرت آرامایو، اووین آرتور، نازنین بنیادی، اسماعیل کروز، جوزف مول از جمله بازیگران این سریال موردانتظار هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *