رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

ارتقای کیفیت شرط تحقق «اقتصاد فرهنگ» است

 به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام احمد سالک گفت: مقام معظم رهبری در سالگرد تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به تکیه بر محصولات و کالاهای فرهنگی تولید داخل تأکید و آثار مخوف کالاهای فرهنگی وارداتی را به اعضای شورا و مسئولان کشور گوشزد کردند.
وی با اشاره به اینکه دو بند از بندهای 24گانه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری ناظر بر محصولات و کالاهای فرهنگی است، افزود: تحقق اقتصاد فرهنگ و تبدیل محصول به کالا در حوزه فرهنگ، نیازمند ارتقای کیفیت محصولات فرهنگی تولید داخل و کنترل کالاهای فرهنگی وارداتی به کشور است.
 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در همین راستا انتظار داریم وزارت صنعت، معدن و تجارت به کنترل واردات کالاهای فرهنگی از چین، ترکیه و کره بپردازد تا میدان برای رشد تولید ملی در حوزه محصولات فرهنگی باز شود.
وی خاطرنشان کرد: در کنار این کنترل‌ها، انتظار داریم دستگاه‌های فرهنگی نسبت به حمایت از افرادی که در میدان تولید محصولات فرهنگی مبتنی بر فرهنگ اسلامی ایرانی وارد می‌شوند اهتمام داشته باشند تا در این حوزه به خودکفایی دست یابیم. همچنین با توجه به اینکه بازار مصرف داخلی و کشورهای همسایه آماده پذیرایی کالاهای فرهنگی ایرانی است، نیازمند تدبیر و مدیریتی هستیم تا فرآیند تولید، توزیع و بازار مصرف را سامان دهد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارتقای کیفی را شرط لازم برای رقابت محصولات فرهنگی تولید داخل با محصولات خارجی دانست و یادآور شد: اگر به فکر کیفیت‌بخشی به محصولات فرهنگی هستیم باید باور کنیم که هر فردی نمی‌تواند در حوزه تولید محصول فرهنگی ورود کند بلکه افراد فرهنگی که آشنایی لازم با کالاهای فرهنگی دارند می‌توانند محصول با محتوا و کیفیت بالا تولید کنند.
حجت‌الاسلام سالک در پایان اجرایی شدن سند مهندسی فرهنگی را گامی اساسی در کیفی‌سازی محصولات و فعالیت‌های فرهنگی دانست و گفت: سند مهندسی فرهنگی، راهبردها و راهکارهایی در زمینه شاخص‌های فرهنگی مشخص کرده و ستادهای اجرایی مهندسی فرهنگی در استان‌ها تشکیل شده است که باید نسبت به رعایت و اجرایی شدن این شاخص‌های مصوب اقدام کنند.
سومین همایش ملی و دومین جشنواره ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی با مشارکت 25 دستگاه و نهاد فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی روزهاي چهارم و پنجم خردادماه 94 به میزبانی مرکز همایش‌های بين‌المللي برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری در:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

ارتقای کیفیت شرط تحقق «اقتصاد فرهنگ» است

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام احمد سالک گفت: مقام معظم رهبری در سالگرد تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به تکیه بر محصولات و کالاهای فرهنگی تولید داخل تأکید و آثار مخوف کالاهای فرهنگی وارداتی را به اعضای شورا و مسئولان کشور گوشزد کردند.
وی با اشاره به اینکه دو بند از بندهای ۲۴گانه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری ناظر بر محصولات و کالاهای فرهنگی است، افزود: تحقق اقتصاد فرهنگ و تبدیل محصول به کالا در حوزه فرهنگ، نیازمند ارتقای کیفیت محصولات فرهنگی تولید داخل و کنترل کالاهای فرهنگی وارداتی به کشور است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در همین راستا انتظار داریم وزارت صنعت، معدن و تجارت به کنترل واردات کالاهای فرهنگی از چین، ترکیه و کره بپردازد تا میدان برای رشد تولید ملی در حوزه محصولات فرهنگی باز شود.
وی خاطرنشان کرد: در کنار این کنترل‌ها، انتظار داریم دستگاه‌های فرهنگی نسبت به حمایت از افرادی که در میدان تولید محصولات فرهنگی مبتنی بر فرهنگ اسلامی ایرانی وارد می‌شوند اهتمام داشته باشند تا در این حوزه به خودکفایی دست یابیم. همچنین با توجه به اینکه بازار مصرف داخلی و کشورهای همسایه آماده پذیرایی کالاهای فرهنگی ایرانی است، نیازمند تدبیر و مدیریتی هستیم تا فرآیند تولید، توزیع و بازار مصرف را سامان دهد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارتقای کیفی را شرط لازم برای رقابت محصولات فرهنگی تولید داخل با محصولات خارجی دانست و یادآور شد: اگر به فکر کیفیت‌بخشی به محصولات فرهنگی هستیم باید باور کنیم که هر فردی نمی‌تواند در حوزه تولید محصول فرهنگی ورود کند بلکه افراد فرهنگی که آشنایی لازم با کالاهای فرهنگی دارند می‌توانند محصول با محتوا و کیفیت بالا تولید کنند.
حجت‌الاسلام سالک در پایان اجرایی شدن سند مهندسی فرهنگی را گامی اساسی در کیفی‌سازی محصولات و فعالیت‌های فرهنگی دانست و گفت: سند مهندسی فرهنگی، راهبردها و راهکارهایی در زمینه شاخص‌های فرهنگی مشخص کرده و ستادهای اجرایی مهندسی فرهنگی در استان‌ها تشکیل شده است که باید نسبت به رعایت و اجرایی شدن این شاخص‌های مصوب اقدام کنند.
سومین همایش ملی و دومین جشنواره ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی با مشارکت ۲۵ دستگاه و نهاد فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی روزهای چهارم و پنجم خردادماه ۹۴ به میزبانی مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری در:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *