13:29

استان اصفهان با 590 اثر بیشترین آثار جشنواره ملی حماسه گویان را به خود اختصاص داده است.
منصور قربانی مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان اصفهان با اعلام اینکه این استان در بخش بزرگسالان با 219 اثر و در بخش دانش آموزی با 371 اثر در این جشنواره حضور دارد، خاطرنشان کرد : از لحاظ تعداد آثار حاضر در جشنواره بعد از اصفهان استان های خوزستان و خراسان جنوبی به ترتیب با 48 و 41 اثر در جایگاه بعدی قرار دارند.
وی در این خصوص با اشاره به اینکه باید اهتمام بیشتری برای ثبت و روایت وقایع و تاریخ شفاهی هشت سال دفاع مقدس و انتقال آن به نسل های بعد صورت پذیرد، افزود: همانطور که استان اصفهان در سالهای دفاع مقدس حضور فعال در جبهه های حق علیه باطل داشت و رزمندگان این استان در هشت سال جنگ تحمیلی توانستند در مقابل دشمن بایستند، در جشنواره ملی حماسه گویان نیز که به بیان خاطرات حضور مردم و رزمندگان در این سالها اختصاص دارد، استان اصفهان با بیشترین شرکت کننده در این جشنواره نشان داد در این خصوص نیز از ظرفیت بالایی برخوردار است.
قربانی اظهار داشت: نخستین دوره جشنواره ملی حماسه گویان با محوریت خاطره گویی دفاع مقدس در حوزه هنری اصفهان شاهد استقبال چهارده استان کشور است. مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان اصفهان تصریح کرد: در این جشنواره شاهد حضور فعال دیگر استانها از جمله خوزستان با 48 اثر ، خراسان جنوبی با 41 اثر، آذربایجان شرقی با 38 اثر، کردستان با 19 اثر، چهارمحال و بختیاری با 17 اثر، کهکیلویه و بویراحمد با 14 اثر، قزوین با 7 اثر ، گلستان با 6 اثر، فارس با 7 اثر، هرمزگان با 5 اثر، گیلان با 3 اثر، تهران با 4 اثر و همدان با 1 اثر هستیم.
وی ادامه داد: درمجموع در دو بخش دانش آموزی و بزرگسال تعداد 800 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از آن میان 169 اثر برای داوری نهایی انتخاب شدند و برگزیدگان جشنواره از میان این آثار انتخاب خواهند شد. داوری بخش دانش آموزی به پایان رسیده است و داوری بخش بزرگسال نیز مراحل نهایی خود را طی می کند.
گفتنی است اختتامیه این جشنواره روز سوم خرداد سال جاری در اصفهان برگزار خواهد شد و برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *