17:41

به دنبال تداوم کشتار فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی، توییت یک بازیگر اسرائیلی واکنش‌های زیادی را علیه جنایت صهیونیست‌ها به راه انداخت و هالیوودی ها نیز به این کشتارها واکنش نشان دادند.
به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، کامنت در ظاهر صلح‌آمیز و خیرخواهانه گل گدوت بازیگر اسراییلی فیلم «زن شگفت‌انگیز» با نقدهای زیادی روبه رو شد و در پاسخ وی گفتند: اسراییل دارد فلسطینی‌ها را قصابی می‌کند و تو برایش دعا می‌کنی؟
گل گدوت به درگیری‌های خونین در سرزمین‌های اشغالی واکنش نشان داده و دیروز (چهارشنبه) نوشت: «قلب من می‌شکند. کشورم در جنگ است. نگران خانواده و دوستانم هستم. نگران مردم کشورم هستم. این جنگ دور باطلی است که از مدت‌ها قبل ادامه دارد. اسراییل شایسته زندگی به عنوان یک کشور امن و آزاد است. همسایگان ما نیز همین شایستگی را دارند. برای قربانیان و خانواده‌هایشان دعا می‌کنم. برای پایان این دشمنی باورنکردنی دعا می‌کنم. دعا می‌کنم رهبرانمان برای زندگی همه در کنار یکدیگر و در صلح راه حلی پیدا کنند. برای روزهای بهتر دعا می‌کنم.»

بیانیه گدوت اما موجب شد تا خشم بیشتری از سوی هالیوودی‌ها و فعالان رسانه‌ای روانه اسراییل شود.
از جمله ارون واللی نویسنده نوشت: اظهارات گل گدوت به مراتب بدتر از ویدیویی است که سال پیش به عنوان یک تصویر بی‌خبرانه و گنگ ارایه شد. وی می‌نویسد: آزاد و امن. برای اسراییل؟ همان دولتی که اشغال نظامی کرده، سرقت زمین انجام داده و پاکسازی قومی علیه فلسطین انجام داده است. وی در پایان از هشتگ فلسطین آزاد استفاده کرد.
جیمز کندی ترانه سرا نیز نوشت: گل گدوت اشتباه می‌کند. اسراییل در جنگ با فلسطین نیست. اسراییل دارد فلسطین را قصابی می‌کند. و یک بار دیگر دارد این کار را انجام می‌دهد.
بن نورتون روزنامه‌نگار هم نوشت: سرباز اسراییلی که بدل به بازیگر مولتی میلیونر هالیوودی فیلم «زن شگفت‌انگیز» شده است پیام‌های بی‌معنی می‌فرستد و برای رژیم آپارتایدی اسراییل دعا می‌کند و با این کار از پاکسازی فلسطینی‌ها و فروریختن بمب‌ها بر اردوگاه‌های بی‌حفاظ غزه حمایت می‌کند.
عایشه صدیقی سردبیر «نیو اینکوایری» هم از کامنت گدوت به عنوان حمایتی برای آدم‌های منفعل یاد کرده و نوشته: روزهایی که افسران تیراندازی می‌کردند گذشته است. اکنون ما درگیر جنگ ملت‌ها هستیم. درست تصور کنید…
حضور گدوت در ارتش اسراییل به عنوان سرباز بارها برای این بازیگر دردسر ساز شد و سال ۲۰۱۷ موجب شد تا وزارت اقتصاد لبنان اکران «زن شگفت‌انگیز» را به دلیل مشارکت گدوت در جنگ لبنان با اسراییل لغو کند.
خیلی‌ها نیز به استفاده از واژه همسایگان در پیام گدوت واکنش نشان دادند و نوشتند او حتی از نام بردن از فلسطین هم خودداری کرده است.

موارد فوق تنها شمار معدودی از واکنش‌های مدنی در توییت‌های چهره‌های حقیقی بود.
در عین حال وایولا دیویس و مارک رافلو از جمله چهره‌های هالیوودی هستند که پیشتر به این درگیری‌ها واکنش نشان دادند. دیویس در صفحه اینستاگرامش نوشت: «بیایید در مورد آنچه در شیخ جراح در حال وقوع است حرف بزنیم».
نشریه نیشن نیز از واکنش دیگر هالیوودی‌ها در حالی یاد کرد که بیش از ۵۳ نفر از جمله ۱۴ کودک در حمله رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند. لینا هیدی بازیگر «بازی تاج‌وتخت» در اعتراض به این امر با انتشار پست مشابهی در مورد فلسطینیان شیخ جراح به اسراییل اعتراض کرده است.
جیجی حدید با انتشار پستی در اینستاگرام که وایرال شده نوشت: چطور از برابری نژادی یا قومی دفاع می‌کنیم از حقوق اقلیت‌های جنسی و حقوق زنان دفاع می‌کنیم، درباره رژیم‌های فاسد می‌نویسیم اما هنوز ستمی را که بر فلسطینی‌ها می‌شود نادیده می‌گیریم؟ نمی‌شود از حقوق بشر به صورت انتخابی حمایت کرد. این‌طوری هیچ چیز جمع نمی‌شود.
خواهر وی بلا حدید نیز نوشت: همه‌اش برایشان گریه می‌کنم. برای برادران و خواهران فلسطینی که اکنون بی پشت و پناه و وحشت‌زده هستند.

مارک رافلو بازیگر «هالک» نیز توییت ملاله یوسف‌زی فعال حقوق بشر را بازنشر کرده که نوشته بود: خشونت در اورشلیم – به ویژه علیه کودکان – غیرقابل‌تحمل است. این نزاع طولانی به قیمت جان کودکان بسیاری و آینده آن‌ها تمام شده. رهبران سیاسی باید فوراً اقدام کنند – وقتی کودکان و شهروندان در امان نیستند صلحی وجود ندارد.
وی همچنین خواستار تحریم اسراییل از سوی دولت‌ها شده بود و نوشت: ۱۵۰۰ فلسطینی دارند نفی بلد می‌شوند. همان‌طور که تحریم رژیم آپارتایدی آفریقای جنوبی جواب دارد اکنون وقت تحریم اسراییل برای فلسطینی آزاد است.
راجر واترز خواننده سرشناس و منتقد اسرائیل هم در توییتر ویدیویی به اشتراک گذاشته و می‌نویسد: رسمی شده است. اسرائیل یک حکومت آپارتایدی است. ویدیوهای تخلیه خانه‌ها در منطقه شیخ جراح به قصد نسل‌کشی را ببینید.

برنیس کینگ دختر مارتین لوتر کینگ هم نوشت: بمباران کردن کودکان و هدف قرار دادن خانه‌هایشان نادرست است.
سوزان ساراندون بازیگر و فعال نیز در توییتی با انتشار عکس‌هایی از کشت و کشتار مردم، از مردم فلسطین حمایت کرد و نوشت: همبستگی با ملت فلسطین که با پاکسازی قومی روبه‌رو هستند ضروری است. آنها به دست دولت اسراییل و سازمان‌های یهودی دارند ترور می‌شوند. دنیا دارد تماشا می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *