10:46

همزمان با رواج تزریق واکسن‌ها، افزایش محدودیت‌ها و بازگشایی سالن‌ها، به نظر می‌رسید تماشاگران سینما حاضر شده‌اند برای یک تجربه پیشرفته، هزینه بیشتری هم بپردازند!

به گزارش بانی‌فیلم به نقل از هالیوود ریپورتر، بیش از یک چهارم علاقمندان سینما چه در ایالات متحده و چه در سراسر جهان که برای تماشای فیلم «گودزیلا علیه کونگ» به سالن‌های سینما برمی‌گردند برای تجربه تماشای این فیلم ژانر هیولایی در سالن‌های Imax و سینماهایی با سیستم نمایش با کیفیت بالا، مبلغی بین 3 تا 5 دلار پرداخت کرده‌اند.
اشتیاق روزافزون تماشاگران فیلم برای یک تجربه نمایشی پیشرفته،در دوران آسیب‌دیده از ویرانی‌های ناشی از بیماری همه گیر کووید۱۹، به آنان اعتماد به نفسی علیه پخش‌کنندگان فیلم داده است. این اشتیاق البته به معنای تماشای فیلم در سالن‌هایی‌ نیست که تصویر و صدای مناسبی ندارند.
ریچارد گلفوند، مدیرعامل شرکت ایماکس در این باره می گوید: «مردم در دوران کرونایی به مدت طولانی در اتاق‌های نشیمن خود نشسته‌اند. بنابر این هنگامی که آنها از خانه‌شان بیرون می‌روند، چیز خاصی را می‌خواهند. در بسیاری از مکان‌ها ، برخی از سالن‌های نمایش وجود دارند که به نوعی کوچک هستند و به لحاظ ابعاد پرده نماش، با تلویزیون‌های خانگی تفاوت چندانی ندارند. به هر میزان که همه ما از این وضعیت خارج شویم با خود خواهیم گفت، چرا کارهای معمولی انجام می‌شود؟.»

برادران وارنر با فیلم «گودزیلا علیه کونگ» اولین کمپین هالیوود در سال 2021 و اولین کمپانی‌ای بود که بعد از اینکه سالن‌های سنمایی شهرهای لس آنجلس و نیویورک مجاز به روشن کردن چراغ‌های‌شان شدند، راه اندازی شد. با وجود محدودیت‌های ظرفیت پذیرش تماشاگر در سینماهای آمریکای شمالی، این فیلم توانست افتتاحیه‌ای ۴۸ میلیون دلاری ذاشته باشد. «گودزیلا علیه کونگ» توانست از 25 آوریل در بازارهای برتر و با وجود تعطیلی ۴۵ درصدی بسیاری از سینماها، مجموع جهانی فروش‌اش را بع بیش از 400 میلیون دلار برساند. این فیلم بیش از 86 میلیون دلار در سینماهای آمریکا فروخت.
بخش بزرگتری از سینماها با پرده بزرگ نمایش‌هایی با کیفیت PLF از جمله دالبی سینما و آی‌مکس، شریک سینماهای AMC و Cinemark XD هستند.
تقریباً ۲۷درصد از تماشاگران آمریکایی به دنبال پرده‌های بزرگ نمایش برای دیدن گودزیلا هستند.
جف گلدشتاین رئیس پخش داخلی کمپانی برادران وارنر در این باره می‌گوید: «افرادی که برای بار دوم به سینماها برمی‌گردند در ابتدا به دنبال این هستند که بیشترین میزان خدمات نمایشی به آنها ارایه شود.»
الیزابت فرانک مدیر برنامه‌های جهانی شرکت AMC VP و مدیرعامل AMC هم می‌گوید: «ما شواهد زیادی داریم که نشان می‌دهد مشتریان سینماها، ببشتر متقاضی تماشای فیلم با سیستم نمایش PLF هستند.»
ایماکس تنها عضو باشگاه PLF است که درآمد ناخالص خود را فاش می‌کند. این شرکت در کشورهایی که در آنها فروش باکس آفیس بهبود یافته تجارت بزرگی انجام داده است. این کار از چین، ژاپن و دیگر بازارهای آسیا آغاز شده. برای مثال ، کارآگاه چینی فیلم «کارآگاه محله چینی‌ها۳»، در افتتاحیه Imax در آخر هفته با فروش ۲/۱ میلیون دلاری، یک رکورد را در چین ثبت کرد و انیمه ژاپنی «دیو کُش: قطار موگن» با فروش بیش از ۲۷ میلیون دلار، پردرآمدترین فیلم Imax در تمام دورانهای ژاپن شد.
یک تجربه نمایش «برتر» شامل پیشرفته‌ترین سیستم نمایش و صدای دیجیتال، خارج از محیط معمولی سالن‌های سینما، صندلی‌های مخمل و غذاهای گسترده و نوشیدنی است.
اما حتی برای سالن‌های مجلل نمایش فیلم، هیچ تضمینی برای استمرار فعالیت‌شان وجود ندارد.
اوایل آوریل یک شرکت املاک و مستغلات مستقر در لس آنجلس با اعلام این خبر که در حال تعطیل کردن سالن سینماهای ArcLight و سالن‌های اقیانوس آرام ، از جمله ArcLight Hollywood و Cinerama Dome است ، صنعت نمایش فیلم را متحیر کرد. منابع آگاه می‌گویند منقاضیان زیادی وجود دارند که می‌خواهند فعالیت سالن‌های نمایش ArcLight Hollywood را بر عهده بگیرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *