15:13

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۱۸۷ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۸ هزار و ۳۸۱ نفر رسید.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (اول خرداد ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هشت هزار و پنج بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۱۷۵ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۸۲۳ هزار و ۸۸۷ نفر رسید.

وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تاکنون دو میلیون ۳۱۹ هزار و ۷۴۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. چهار هزار و ۹۴۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و ۱۸ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۳۳۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس این گزارش، اکنون هشت شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۷ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. هیج شهری در وضعیت آبی قرار ندارد. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تاکنون دو میلیون و ۴۷۸ هزار و ۹۳۶ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۴۵۱ هزار و ۷۲۱ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به دو میلیون و ۹۳۰ هزار و ۶۵۷ دوز رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *