15:35

در دومین روز از برگزاری هفتاد و یکیمن دوره جشنواره فیلم برلین، منتقدان می‌توانند سه فیلم دیگر بخش مسابقه را ببینند. این منتقدان همچنین می‌توانند تعداد بسیاری از فیلم‌های بخش‌های دیگر را فستیوال را نیز مشاهده کنند.
به گزارش بانی‌فیلم، همان گونه که اعلام شده بود، به دلیل شیوع ویروس کرونا جشنواره امسال برلین بدون حضور مردم ادامه دارد، اما مشخص شده که چهار داور از عضو هیات داوران در سالن بزرگ کاخ جشنواره حضور یافتند تا فیلم‌ها را بر پرده بزرگ دیده و ‌داوری کنند، اما دوتن از داوران، محمد رسول اف در ایران و ناداو لاپید، در اسراییل، مانده‌اند و از راه دور و به شکل آنلاین، به تماشای فیلم‌های مسابقه نشسته‌اند.
امروز گفت‌وگویی با چهار داور حاضر که در سالن قرمز رنگ جشنواره منتشر شده ‌که هر یک از آنان دیدگاه‌های خود را درباره شرایط امروزی و همچنین ‌نگاهشان به سینما بیان کرده‌اند.
داوران سه روز دیگر یعنی پنجم مارس نظرات خود را درباره ۱۵ فیلم بخش مسابقه و برندگان جوایز آن اعلام خواهند کرد. ولی خود سینماگران برای دریافت جایزه‌ها در کشورهای خود خواهند بود، قرار است سه ماه دیگر (بین ۹ تا ۲۰ ژوین) که دومین مرحله جشنواره با حضور تماشاگران برپا خواهد شد جوایز جشنواه در مراسمی به طور مستقیم به برندگان اهدا شود.
امسال جشنواره برلین حالت عجیب ‌غریبی به خود گرفته که مقصر آن ویروس کروناست!
شاید انتخاب پوستر جشنواره برلین با زمینه «خرس سیاه»، نشانگر وضعیت موجود کرونایی باشد!
تا به امروز بر مبنای نظر منتقدین غربی در نوشته‌های‌شان درباره آثار راه یافته به مسابقه، فیلمی که تحسین و شگفتی آنان را برانگیتخه باشد دیده نشده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *