19:13

قسمت «خرچنگ قرنطینه شده» با موضوع آنفلوآنزای پوستی به دلایل محتوایی که احتمال تنفرافزایی ضد آسیایی در آن وجود دارد، از پلتفرم‌های پخش و فروش حذف شد.
به گزارش فارس به نقل از مِیل آنلاین، قسمت «خرچنگ قرنطینه شده» با موضوع آنفلوآنزای پوستی به دلایل محتوایی که احتمال تنفرافزایی ضد آسیایی در آن وجود دارد، از پلتفرم های پخش و فروش حذف شد.

به دنبال قتل ۶ آسیایی در حادثه ای طی هفته گذشته در آمریکا، اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا شدت گرفته است. حالا انیمیشن معروف «باب اسفنجی» به خاطر داشتن صحنه ها و مضامینی که به عنوان مصداق توهین نژادی تعریف می شود از پلتفرم های عمده جهانی حذف می شود. ازینرو فروشگاههای مجازی ازجمله «آمازون پرایم» قسمت های انیمیشن مذکور با عنوان «خرچنگ قرنطینه شده» را از دسترس فروش خارج کردند.
«باب اسفنجی شلوار مکعبی» کارتون محبوب کودکان برای دو قسمت قبلی مورد انتقاد قرار گرفته است که از آن زمان تاکنون از سرویس های پخش مجازی خارج شده است.

این تصمیم در حالی اتخاذ می شود که افزایش تبعیض و خشونت ضد آسیایی ها مربوط به بیماری همه گیر ویروس کرونا در ایالات متحده را شامل می شود، که یکی از این دو قسمت انیمیشن دارای محتوایی بحث برانگیز است.

در انیمیشن باب اسفنجی در اپیزودهای «خرچنگ قرنطینه شده» در فصل ۱۲، بسیاری از شخصیت های اصلی توسط بازرس بهداشت در «Krusty Krab»(رستوران خرچنگ) قرنطینه می شوند و باعث می شود شخصیت ها بفهمند چه کسی به این بیماری مبتلا است.

این اپیزود در این دوران شیوع کووید ۱۹ که به اصطلاح «آنفولانزای پوستی» را نشان می دهد، به تقویت احساسات منفی نسبت به افراد مختلف کمک کند و کسانی که مظنون به بیماری هستند در فریزر محبوس می شوند.

سخنگوی «نیکلودئون» کمپانی سازنده «باب اسفنجی» به سی ان ان گفت: ما تصمیم گرفته ایم که آن را به دلیل حساسیت های پیرامون همه گیری جهانی کرونا پخش نکنیم.

قبلا در سال ۲۰۱۸ نیز نمایش فصل سوم انیمیشن «باب اسفنجی» توسط کمپانی نیکلودئون، به دلایل اعتراضات ضد نژادپرستانه لغو شد.
البته مشکل محتوایی فصل سوم «باب اسفنجی» علاوه بر توهین به یک زن، از سوی نیکلودئون با عنوان نامناسب بودن برخی عناصر محتوایی برای گروه سنی کودکان اعلام شد.

حالا بنابر اعلام رسانه های جهانی، این انیمیشن از پلتفرم های پارامونت و آمازون حذف شده است.

البته مخاطبان واکنش های متفاوتی به حذف این قسمت ها نشان داده اند. برخی با این اقدام موافق و برخی مخالف هستند.

ادگار مارتین در این مورد گفت: اصلا فکرش را نمی کردم که یک روز پاکسازی فرهنگی از «باب اسفنجی» آغاز شود!

کاربر دیگری نوشت: باب اسفنجی اکنون یک نمایش قدیمی است، جامعه دائماً تغییر می کند و باب اسفنجی همچنان مرتبط است. اگر چیزی در این نمایش وجود داشته باشد که نویسندگان فکر می کنند امروز مناسب نیست، فکر می کنم عادلانه است که آن را حذف کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *