12:08

مارتین اسکورسیزی کارگردان پرآوازه آمریکایی که ۳۳ سال پیش با فیلم جنجالی «آخرین وسوسه مسیح» خشم بنیادگرایان مسیحی را برانگیخت، حالا در یک سریال جدید به خاستگاه دین مسیحیت می‌پردازد.
به گزارش ایرنا به نقل از ایندی وایر، از راننده تاکسی و گاو خشمگین گرفته تا آخرین وسوسه مسیح، مارتین اسکورسیزی و پُل شرادر در کنار هم برخی از معروف‌ترین و جنجالی‌ترین فیلم‌های تاریخ را ساختند. این دو سینماگر مطرح حالا پس از سال ها دوباره برای ساخت یک سریال جدید درباره ریشه‌های مسیحیت با یکدیگر همکاری می‌کند.
شرادر در یک مصاحبه جدید با ریچارد برودی، منتقد سینمایی روزنامه نیویورکر، خبر ساخت این سریال را افشا کرد. این مصاحبه با تمرکز بر نظر این سینماگر مطرح درباره سرویس‌های پخش اینترنتی فیلم و سریال مثل نتفلیکس انجام شد و وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون به شروع یک پروژه برای این سرویس‌ها فکر کرده یا نه گفت: بله. من و اسکورسیزی برای ساختن یک سریال سه ساله درباره ریشه‌های مسیحیت برنامه‌هایی داریم.
وی افزود: این سریال براساس گفته‌ های حواریون و بر طبق داستان کتب کاذبه ساخته شده و حواریون و کتب کاذبه (The Apostles and Apocrypha) نام دارد. چون مردم کتاب عهد جدید را می‌شناسند اما کسی از کتب کاذبه شناختی ندارد. در سده اول میلادی خبری از کتاب عهد جدید نبود و فقط همین داستان‌ها وجود داشتند که بعضی‌هاشان واقعیت داشتند و برخی جعلی و ساختگی بودند.
حواریون لقب دوازده تن از یاران و شاگردان ویژه عیسی مسیح است و کتب کاذبه نام ۱۵ رساله‌ای است که بعدها به متن «عهد عتیق» (کتاب مقدس دین یهود) اضافه شد و درباره اعتبار آنها تردیدهایی وجود دارد.
در حال حاضر، اسکورسیزی و شرادر هر دو فیلم‌های جدیدی در دست ساخت دارند؛ اسکورسیزی همین هفته به تازگی فیلمبرداری وسترن قاتلان ماه کامل را برای اپل آغاز کرد. وی در این فیلم یک بار دیگر با لئوناردو دیکاپریو و رابرت دنیرو همکاری می‌کند. شرادر نیز احتمالا آخرین فیلم خود که یک درام جنایی به نام شمارنده کارت است را به یکی از جشنواره‌های مهم سینمایی امسال می‌رساند. این فیلم با بازی اسکار آیزاک روایتگر داستان یک قمارباز است که برای انتقام گرفتن از یک دشمن مشترک، با یک مرد جوان همدست می‌شود. اسکورسیزی سال گذشته در طول قرنطینه به شرادر در تکمیل این فیلم کمک کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *