15:12

هفتادوچهارمین دوره از «جشنواره بین‌المللی فیلم کن» تابستان امسال با نمایش فیلمی از «ماریون کوتیار»، هنرپیشه فرانسوی، آغاز به کار می‌کند.
به گزارش بانی‌فیلم، هفتاد وچهارمین دوره جشنواره کن از روز سه شنبه ۶ ژوییه آغاز و تا ۱۷ ژوییه ادامه خواهد داشت فهرست برندگان جوایز خود را در روز پایانی اعلام خواهد کرد.
فیلم فرانسوی «انت» ساخه لئوس کاراکس فیلمساز فرانسوی آغازگر این فستیوال خواهد بود.
داستان «انت» با بازی ماریون کوتیار و آدام دیریور که در ضمن در بخش مسابقه اصلی کن نیز حضور دارد و به زبان انگلیسی ساخته شده در شهر لس انجلس اتفاق می‌افتد. فیلم ‌حکایت یک بازیگر امریکایی است که با زنی فرانسوی به نام ان (با بازی ماریون کوتیار) آشنا شده. هنگامی که فرزند آنها به نام «انت» به دنیا می‌آید که سرنوشتی اسرارآمیز خواهد داشت و زندگی این زوج را دگرگون می‌کند.
کاراس درسال ۱۹۸۴ با اولین فیلمش «پسری با دختری ملاقات می‌کند» در جشنواره کن مطرح شده بود و آخرین اثر او به نام «موتورهای مقدس» ۹ سال پیش در بخش مسابقه کن مورد توجه برخی از منتقدین قرار گرفت.
امسال رییس داوران جشنواره امسال کن اسپایک لی فیلمساز امریکایی است که او هم با اولین فیلم بلندش در جشنواره کن همان سال‌ها کشف شد.
امسال قرار است فستیوال کن به شکل فیزیکی برگزار شود البته این منوط به این است که مشکلات ناشی از گسترش ویروس کرونا حل شود!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *