11:57

 علی‌اکبر آقاجری عکاس گردشگری و ایرانگرد که در سال های اخیر با چاپ کتاب «ایران سرزمین شکوه و زیبایی‌ها» خبرساز شد، صبح امروز، شنبه چهارم اردیبهشت ماه به علت ابتلاء به کرونا درگذشت.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر آقاجری عکاس گردشگری و ایرانگرد که در سال های اخیر از بیماری حرکتی رنج می برد به علت ابتلاء به کرونا درگذشت.

حاصل فعالیت های این عکاس در حوزه ایرانگردی کتاب «ایران سرزمین شکوه و زیبایی‌ها»  بود که با هزینه شخصی خود تصویری بکر از ایران را به نمایش گذاشت.

از ویژگی های این کتاب، بخش راهنمایی بود که بر اساس تجربیات ایرانگردی عکاس برای مخاطب به همراه داشت.

این عکاس در سال های پایانی عمر خود مورد بی مهری اهالی فرهنگ قرار گرفت و هزینه های چاپ کتاب «ایران سرزمین شکوه و زیبایی‌ها»  مشکلات فراوانی را به این عکاس تحمیل کرد.

وی در سال های پایانی عمر خود در مصاحبه ای گفت: سال‌ها برای هنر این سرزمین تلاش کردم. از مناظر و فرهنگ‌های مختلف کشور عکاسی کردم. در نهایت آمدم کتابی با عنوان چکیده زحمات منتشر کنم. به من گفتند که کتاب را چاپ کن، بعد بیا از تو حمایت کنیم. ولی در آخر فقط ۵۰ نسخه از من خریدند. اکنون آنقدر فشار عصبی تحمل کرده‌ام که دیگر توانایی راه رفتن ندارم!

عکاس طبیعت ایران بر اثر کرونا درگذشت

آقاجری هرچند به عنوان عکاس حوزه گردشگری شناخته می شود ولی تجربه عکاسی در حوزه های مختلفی را در کارنامه خود دارد و می توان به عکاسی جنگ اشاره کرد که در برخی از عملیات های دفاع مقدس تصاویر ماندگاری ثبت کرده است.

تصاویر متنوع از سنت های اقوام ایرانی، کوچ عشایر و مناظر بکر ایران بخشی از حافظه بصری ایرانیان را شکل داده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *