20:53

مصطفی حضرتی- عکاس و فیلمبردار قدیمی سینما و تلویزیون – براثر ابتلا به کرونا درگذشت.

پدرام اکبری – مستندساز – با اعلام این خبر به ایسنا گفت: مصطفی حضرتی صبح امروز، 15 اردیبهشت‌ماه براثر کرونا در بیمارستان از دنیا رفت و مراسم خاکسپاری او نیز پنج‌شنبه 16 اردیبهشت در قطعه هنرمندان بهشت زهرا انجام خواهد شد.

به گفته وی، حضرتی متولد سال 1326 در شهر بم و دانش آموخته‌ مدرسه عالی تلویزیون و سینما بوده که سال‌ها به عنوان فیلمبردار و عکاس در تلویزیون و سینما فعالیت داشته است.

او پس از دوره دانشکده به عنوان دستیار فیلمبردار و بعد فیلمبردار در واحد فیلمبرداران تولید شبکه اول سیما مشغول به کار شد و در مستند بلندی که از اردوگاه آوارگان جنگ تحمیلی در بروجرد (به تهیه‌کنندگی پدرام اکبری) ساخته شد نیز عکاس و دستیار فیلمبردار بود.

از دیگر کارهای سینمایی حضرتی به مستند بلند «باغ سنگی» ستخته پرویز کیمیاوی، «زنده باد» ساخته خسرو سینایی و «هیروگلیف» که سال 1359 ساخته شد می‌توان اشاره کرد.

اکبری یاداور می‌شود که حضرتی در زلزله سال 1382 بم، نزدیک به 90 درصد بستگان سببی و نسبی خود را از دست داده بود و بعد از آن دانش‌آموزان و دانشجویان زیادی را که سرپرستی نداشتند، تا پایان تحصیلات مورد حمایت خود قرار داد.

این هنرمند آرشیو عکس غنی از ارگ بم قبل و پس از زلزله و نیز پس از مرمت داشت که می‌خواست آن را به یونسکو بدهد ولی شرایط فراهم نشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *