محمد صادقی طراح صحنه سریال:

در «ملکاوان» تمام تلاشمان را کردیم آسیبی به کاخ مادر نرسد

بانی فیلم، گروه تلویزیون: محمد صادقی طراح صحنه سریال «ملکاوان» که به تازگی روی آنتن شبکه آی فیلم رفته، می گوید: در این سریال لوکیشن‌ها و دکورهای بسیار زیادی داشتیم با حس و حال‌های متفاوت، به همین دلیل بیشتر به ساخت دکور پرداختیم تا آکسسوار و لوکیشن‌های آماده.

صادقی پیش از این در آثار مختلف تلویزیونی و سینمایی مانند «پشت بام تهران»، «زیر پای مادر»، «افسونگر» و… به عنوان طراح صحنه حضور داشته است. این طراح صحنه آثار تلویزیونی و سینمایی در گفت‌وگو با بانی‌فیلم درباره تجربه همکاری در سریال «ملکاوان» ساخته احمد معظمی و دشواری‌های طراحی صحنه این اثر تلویزیونی با توجه به ژانر وحشت آن صحبت کرد.

***
کاخ مادر که در چالوس واقع شده همان عمارت ملکاوان است؟
-بله، همان مکانی است که سریال «ملکاوان» در آن فیلمبرداری شده.
چگونه این ساختمان را برای لوکیشن سریال انتخاب کردید و در چه وضعیتی بود؟
-در مراحل پیش تولید زمانی را برای انتخاب لوکیشن و موقعیت مناسب و متناسب با فیلمنامه اختصاص دادیم و یک عمارت متروکه را که به فضای فیلمنامه بخورد، پیدا کنیم. با گروه تولید و تهیه کلیه مناطق گیلان را بازدید کردیم ولی در نهایت لوکیشن مورد نظر پیدا نشد. سپس به مازندران رفتیم و در آخر به چالوس رسیدیم (منطقه مازوپشته) و در آنجا این لوکیشن که با قصه تا حدود زیادی مطابقت داشت پسندیدم و انتخاب کردیم. مراحل چیدمان و آکسسوار و ساختن لوکیشن‌های سریال را شروع کردیم و مرحله به مرحله جلو رفتیم.
چه تغییراتی برای بوجود آوردن صحنه‌ها روی این عمارت اعمال کردید؟
-ساختمان مادر خالی از سکنه و متروکه بود. تمام فضا را خودمان طراحی و چیدمان کردیم. تلاشمان این بود که در حین ساخت و ساز به بنا آسیبی نرسد، فقط روی یکی از دیوارهای داخل کمد که پوسیده بود تصویر مادر مهسا را نقاشی کردیم. تعدادی تخته روی پنجره‌ها زدیم تا به حس و حال فضا نزدیک‌تر شویم.
تغییرات اعمال شده که به اصالت و قدمت ساختمان خدشه‌ای وارد نکرد؟
-همانطور که گفته شد تمام تلاشمان بر این اساس بود ضمن فعالیت در محوطه هیچ آسیبی به بنا نرسد؛ کما اینکه بازسازی ساختمان اصلا مدنظر ما نبود و به فضای قصه نمی‌خورد و باید وجه متروک بودنش حفظ می‌شد.
صحنه‌هایی را که ترسناک بودند چگونه طراحی کردید تا برای مخاطب باورپذیر باشد؟
-به هر حال در مراحل پیش تولید و تولید شخصاً زمان زیادی را چه به لحاظ ذهنی و چه فیزیکی برای رسیدن به فضای قصه می‌گذارم. در این حین ایده‌ها، طرح‌ها، اتفاقات و تغییرات زیادی به وجود می‌آید تا در نهایت صحنه به چیزی که مخاطب در تلویزیون می‌بیند تبدیل می‌شود. البته که بخش طراحی و ساخت دکور معطوف به بنای ملکاوان نمی‌شود و ما در این سریال لوکیشن‌ها و دکورهای بسیار زیادی داشتیم با حس و حال‌های متفاوت. به همین دلیل بیشتر به ساخت دکور پرداختیم تا آکسسوار و لوکیشن‌های آماده که برای رسیدن به هر کدام زمان زیادی صرف شد که جا دارد از دستیارانم که همیشه همراهم بودند تشکر کنم.

اشتراک گذاری در:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *