10:31

فرزین محدث گفت: علاقه‌مندان به بازیگری باید در نظر داشته باشند که لزوماً تبدیل به سلبریتی نمی‌شوند.
این بازیگر تئاتر و سینما، در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران، در خصوص بازیگری و داشتن شغل دوم بازیگران گفت: در کشورهای دیگر این گونه نیست که بازیگر حتماٌ شغل دوم داشته باشد و این یک تعریف علمی و جهانی نیست؛ اما در ایران چون با یکسری قانون‌های نانوشته سر و کار داریم، این موضوع مطرح می شود.

بازیگر فیلم سینمایی «مارمولک» اظهار داشت: اگر من به عنوان بازیگر بخواهم شغل دومی داشته باشم، باید به یک شرکت بروم که ساعت کاری آن حداقل از ۸ صبح تا ۵ بعداز ظهر است؛ پس در این صورت من چه زمانی تئاتر تمرین کنم؟! اگر فیلمبرداری داشته باشم کی به فیلمبرداری برسم؟! اگر یک ماه بخواهم مرخصی بگیرم، قطعاً از آن نهاد یا شرکت اخراج می‌شو. پس عملاً امکان ندارد که بخواهم شغل دومی داشته باشم.

محدث تصریح کرد: بازیگرانی هستند که به جایگاهی رسیده اند و درآمدهای خوبی به دست آورده و در کنارش رستوران یا کافی شاپ زده اند و برای آنان کارمندانی کار می‌کنن ؛ اما یک بازیگر جوان و تازه وارد پول و سرمایه لازم برای این کار را ندارد. بنابراین داشتن شغل دوم برای همه بازیگران به این آسانی نخواهد بود و عملاً برای عموم جوانان امکان پذیر نیست.

بازیگر سریال «هیولا» بیان کرد: دولت باید از تئاتر حمایت کند اما تا الان چنین اتفاقی نیفتاده است؛ اما کسانی که می خواهند وارد عرصه بازیگری شوند باید تکلیفشان را خودشان مشخص کنند. امنیت شغلی در بازیگری وجود ندارد و شانس و رابطه در آن دخیل است و علاقه مندان باید در نظر داشته باشند که لزوماً تبدیل به سلبریتی نمی‌شوند و باید خودشان را با این شرایط سخت تطبیق دهند؛ در این حالت واقع‌گرایانه شاهد هجوم افراد به دانشگاه ها یا موسسات خصوصی برای بازیگری نیستیم.

وی در ادامه افزود: ما در حال یک آزمون و خطا هستیم و شاهد تولید انبوه سریال‌سازی در بخش خصوصی هستیم؛ حال باید دید در این عرصه چگونه می توانیم از بازیگران تئاتر حمایت کنیم و آن ها را وارد بازی در این تولیدات کنیم.

محدث خاطرنشان کرد: ما باید خودمان از همدیگر حمایت کنیم و در یک پروژه که می رویم دوستان بازیگر خود را برای نقش ها معرفی کنیم. این کار لطف نیست بلکه وظیفه همگانی است که باید انجام دهیم.

بازیگر سریال «خوب ، بد ، جلف» گفت: بازیگری مسیری سخت و طولانی است و شانس در آن دخیل است. همه نباید فکر کنند که نوید محمدزاده می شوند. آنها هم که در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند یک رضایت قلبی از کار خود دارند و شناخت از مسیر ، سختی ها و اتفاق هایی که برایشان ممکن است بیفتد یا نیفتد، دارند و با واقعیت موجود کنار آمده اند.

وی در پایان گفت: ماه رمضان مزین است به نام حضرت علی ( ع ). ایشان هنگام خلافت خود از قشر فقیر حمایت می کردند. بنابراین انتظار می رود دولت نیز در عصر حاضر از قشر آسیب پذیر حمایت بیشتری کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *