23:46

رادیو ایران با تهیه و تدارک برنامه های مختلف از چهارشنبه 27 اسفند، به استقبال نوروز 1400 می رود و با تهیه و تولید برنامه های شاد و متنوع، در کنار هموطنان ساعات پر نشاطی را ایجادخواهد کرد.

ه گزارش شبکه رادیویی ایران، محمد جعفر محمد زاده مدیر شبکه رادیویی ایران ، برنامه های نورازانه این شبکه رادیویی را تشریح کرد.
محمد زاده تصریح کرد: رادیو ایران با برنامه «حالتون خوبه» به استقبال تعطیلات نوروز 1400 می رود.

این برنامه از چهارشنبه 27 اسفند ساعت 04:15 از رادیو ایران پخش می شود.

وی ادامه داد: همزمان با اعیاد شعبانیه چهارشنبه 27 اسفند ویژه برنامه «همیشه سرباز» به مناسبت ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار ساعت 20:30 پخش می شود.

»پسر علی، برادر همه» در آستانه ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل(ع) 27 اسفند، بعد از خبر ساعت 23:00 پخش می شود.
محمد زاده با بیان اینکه ایام نوروز فرصت مناسبی برای مطالعه است گفت: در این راستا رادیو ایران برنامه «قند پارسی»را که امثال و حکم داستان های قدیمی است و متناسب با روزهای تعطیلات نوروز از پنج شنبه 28 اسفند هر روز ساعت 03:30 پخش می کند.

ضمن اینکه برنامه «تالار آیینه» نیز هرشب از 28 اسفند یک کتاب متناسب با نوروز را در ساعت 22:45 معرفی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این شبکه هیچ وقت هنرمندان کشورش را که سال ها برای این آب و خا ک زحمت کشیده اند را فراموش نخواهدکرد افزود: همراهان رادیو ایران گفت و گوی صمیمانه با هنرمندان را در برنامه «بهترین حال» از 28 اسفند هر روز ساعت 04:00 خواهند شنید.

از برنامه های معرفتی رادیو ایران، «آیه بهار» ، با موضوع بیان آیاتی از قرآن کریم است که به نوعی با بهار و زنده شدن طبیعت پیوند دارد و از پنج شنبه 28 اسفند هر روز ساعت 06:30 پخش می شود.

مدیر رادیو ایران برنامه های فرهنگی شبکه را اینچنین معرفی کرد:

«با کاروان بهاری» خوانش اشعار بهاری است و از پنج شنبه 28 اسفند هر روز در ساعت 07:05 از رادیو ایران پخش می شود.

«ترانه بهاری» با موضوع وصف بهار و پخش ترانه های بهاری درخواستی مخاطبان است که از پنج شنبه 28 اسفند ساعت 8:30 پخش می شود.

«قرار شاعرانه» نیز شعر و اشعار متناسب با حال و هوای بهار و نوروز است که از پنج شنبه 28 اسفند هر شب ساعت 22:00 پخش می شود.

«حکایتی قولی غزلی»، نقل یک حکایت قدیمی و پندآموز است که که از شنبه 30 اسفند هر روز ساعت 03:45 پخش می شود.

«درنگ» با موضوع بازخوانی روایی حکایات اجتماعی و پندآموز است که از 30 اسفند هر روز ساعت 7:45 پخش می شود.

«ترنم ایرانی» از 2 فروردین ، ساعت 8:30 ترانه های بهاری متناسب با حال و هوای ایام نوروز را پخش می کند.

وی با اشاره به ماموریت های شبکه و ایجاد نشاط با رویکرد در خانه ماندن، تصریح کرد: برنامه «صبح عید باشما» برای نوروز ۱۴۰۰ حدود ۱۲۶۰ دقیقه نمایش جدید و حدود ۶۴۰ دقیقه طنزآهنگ جدید تولید کرده است، که قرار است از ۲۸ اسفند ۹۹ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ هر روز از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ از رادیو ایران پخش شود.

و برنامه «کوی نشاط» نیز با ایجاد فضایی شاد و نقد مسائل اجتماعی توسط هنرمندان به زبان طنز، از 29 اسفند هر روز ساعت 16:30 در ایام نوروز پخش می شود.

«فرش بنفشه» ویژه برنامه عصرگاهی نوروز است که به ترویج مهربانی و نوعدوستی و تقویت روحیه ی شاداب همراه با امید و نشاط ، ایجاد فضایی با نشاط و امید بخش در ایام نوروز و گوشزد برخی نکات اخلاقی و اجتماعی که از پنجشنبه 28 اسفند هر روز ساعت 17:30 پخش می شود

«دلخنده » نیز برنامه ای است درقالب طنز اجتماعی متناسب با فضای عید و نوروز که هر از 30 اسفند هر شب ساعت 20:45 پخش می شود.

مدیر رادیو ایران، برنامه اقتصادی این شبکه را در نوروز «چرتکه» معرفی کرد و گفت: این برنامه

نگاهی به اقتصاد ایران در سال گذشته دارد و از پنج شنبه 28 اسفند ساعت 15:40 ازگروه دانش پخش خواهد شد.

مدیر شبکه رادیویی ایران درباره ویژه برنامه تحویل سال و جایگاه رادیو ایران به عنوان رادیوی ملی و سراسری گفت: «سین مثل سرزمین» ویژه برنامه تحویل سال نو ،همراه پویش بهترین حال و دعوت مردم به نیکی و مواسات و نهی از سفرهای نوروزی است که روز 30 اسفند ساعت 9:00 پخش می شود.

محمدزاده سایر برنامه های نوروزی رادیو ایران را چنین معرفی کرد:

«تجلی ایثار» ویژه بزرگداشت روز جانباز است و 28 اسفند ساعت 17:45 پخش می شود

«جهان در سالی که گذشت» نام ویژه برنامه دیگری است که از 30 اسفند به بررسی مهمترین رویدادهایی که در سال گذشته “1399 ” اتفاق افتاده است می پردازد.

«شبیه او» چهارشنبه 4 فروردین، ویژه برنامه ای به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) که بعد از خبر ساعت 23:00 پخش می شود.

«صدای پای جوانی» مستندی است در خصوص ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان که پنجشنبه ساعت 17:30 پخش می شود.

«جوهر سرنوشت » ویژه برنامه روز جمهوری اسلامی ایران که 12 فروردین ساعت 14:45 پخش می شود.

«دوازدهمین روز سال» ویژه برنامه دیگری مخصوص روز جمهوری اسلامی ایران است که ساعت 17:00 پخش می شود

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *