10:01

بانی‌فیلم – دیبا داودی: انیمیشن «غول کش:قطار موگن» بعد از گذراندن آخر هفته‌ای طلایی در گیشه‌های آمریکا، با فروش۲۱ میلیون و ۱۴۴ هزار دلار رکورد پرفروش‌ترین فیلم خارجی زبان تاریخ باکس آفیس این کشور را شکست.
این انیمیشن محبوب که برگرفته از داستان‌های هفتگی مصوری به همین نام است در سال ۲۰۱۹ به شکل سریالی از تلوزیون ژاپن و سامانه‌های نمایش خانگی پخش شد و با داستان مهیج و احساسی خود تماشاگرانی از تمامی نقاط دنیا را به خود جذب کرد.
«غول کش» داستان پسر نوجوانی به نام «تانجیرو» و خواهر کوچکش «نزکو» را دنبال می‌کند که خانواده‌شان به دست یک غول کشته و به دنبال آن «نزکو» به یک غول تبدیل می‌شود. پس از این حادثه «تانجیرو» برای پیدا کردن راه برگرداندن «نزکو» به حالت عادی و گرفتن انتقام خانواده‌اش راهی مبارزه با غول‌ها می‌شود.
فیلم «غول کش: قطار موگن» که ادامه داستان فصل ۱ سریال را دنبال می کند ، اکتابر ۲۰۲۰ در ژاپن و تایوان اکران شد و با تصاحب گیشه ۳۶۷ میلیون دلاری، «شهر اشباح» هایائو میازاکی را پشت سر گذاشت و به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ ژاپن بدل شد.
این انیمیشن در ۴۰۳ سینمای ژاپن به نمایش در آمد و با فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در تنها ۱۰ روز، موفق ترین اکران این کشور لقب گرفت.
کارگردانی این فیلم ۱ ساعت و ۵۷ دقیقه ای را «هاروئو سوتوزاکی» برعهده داشته و فیلمنامه آن برگرفته از داستان‌های مصور «کویوهارو گوتوگه» است.
به منظور جلوگیری از کپی‌برداری غیرقانونی و فروش بیشتر در گیشه‌ها، هنوز اجازه پخش این فیلم در سامانه‌های نمایش خانگی داده نشده است.
انتظار می‌رود کمی بعد از پایان اکران جهانی، پخش آن در شبکه‌های نمایش خانگی آغاز شود.

منبع: funimation

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *