11:55

اثر هنری که توسط «بنکسی» برای قدردانی از کادر درمانی خلق شده بود، با به فروش رسیدن در یک حراجی، به گرانترین اثر این هنرمند تبدیل شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، اثر هنری از «بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار مشهور که در آن یک پرستار را به عنوان ابرقهرمان مورد علاقه یک پسربچه به تصویر کشیده است در حراجی کریستیز به نفع خدمات بهداشت و درمان عمومی بریتانیا به قیمت ۱۶.۷ میلیون پوند فروخته شد.

این تابلو نقاشی یک پسربچه را حین بازی با عروسک ابرقهرمانی به تصویر می‌کشد که لباس پرستار بر تن دارد و در کنار او عروسک‌ ابرقهرمان‌هایی همچون «بت‌من» کنار گذاشته شده‌اند.

«بنکسی» این اثر هنری را برای قدردانی از کادر درمان خلق کرده بود و در ماه «می» آن را به همراه یک یادداشت به بیمارستانی در «ساوتهمپتون» اهداء کرده بود.

این نقاشی که «تغییردهنده‌ی بازی» نام دارد، در یکی از سالن‌های بیمارستان نصب شده بود و اکنون یک نسخه‌ی دیگر از این نقاشی در سالن آویخته شده است.

ارزش تخمینی این اثر بین ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون پوند برآورد شده بود اما پس از یک رقابت طولانی بین خریداران، این اثر هنری در نهایت به قیمت کلی ۱۶.۷ میلیون پوند فروخته شد؛ تا رکورد جهانی جدیدی در فروش آثار بنکسی ثبت شود.

پیش از این عنوان گرانترین اثر این هنرمند به نقاشی «تکامل معکوس» که در آن شامپانزه‌هایی در مجلس عوام بریتانیا به تصویر کشیده شده‌اند، تعلق داشت. این نقاشی در سال ۲۰۱۹ به قیمت ۹.۹ میلیون پوند فروخته شده بود.

«بنکسی» هنرمند مشهوری است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد. با این حال، هنوز هویت اصلی او فاش نشده است. نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمایش زمین، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تاکنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت‌های چشمگیر فروخته شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *