18:06

یک سرقت هنری چند صد میلیون دلاری سوژه مجموعه مستند جدید نتفلیکس شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آرت‌نت، جدیدترین مجموعه مستند «نتفلیکس» روایتگر داستان سرقت نه چندان مشهور شاهکارهای موزه «ایزابلا استوارت گاردنر» خواهد بود.

در جریان این سرقت، ۱۳ شاهکار از جمله آثار «رامبرانت»، «فرمیر»، «ادگار دگا» و «اداوارد مانه» به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون دلار از موزه «ایزابلا استوارت گاردنر» ربوده شدند.

هفته آینده مصادف با سی و یکمین سالگرد این سرقت خواهد بود. با گذشت سال‌ها از این اتفاق هنوز جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای ارائه اطلاعات مفیدی که منجر به بازگرداندن مجموعه‌ تابلوهای نقاشی شود پابرجاست. این سرقت به عنوان بزرگترین سرقت هنری تاریخ ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شود.

در طول سال‌های گذشته، مستندها، کتاب‌ها، پادکست‌ها و حتی آثار هنری مختلفی با الهام از این سرقت خلق شده است. اما مستند «این یک سرقت است: بزرگترین سرقت هنری جهان» که یک مجموعه ۴ قسمتی ساخته «نیک» و «کالین بارنیکل» است جدیدترین برنامه با موضوع این سرقت خواهد بود که از ۷ آوریل پخش خواهد شد.

تاکنون هیچ مظنونی در ارتباط با این سرقت دستگیر نشده است. در سال ۲۰۱۳، پلیس اف. بی. آی اعلام کرد دو نفر را در ارتباط با این سرقت شناسایی کرده است؛ با اینکه هویت این دو نفر مشخص نشد اما گزارش هایی منتشر شد که نشان می‌داد زندگی این دو نفر مدت کوتاهی پس از سرقت به پایان رسیده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *