16:14

بانی‌فیلم: در روزهای اخیر و پس از آنکه یکی از بازیگران سریال‌های تلویزیونی مهاجرت کرده، در فضای مجازی اتهاماتی را نسبت به یکی از فیلمسازان مطرح کرد، بحث «تجاوز در پشت صحنه پروژه‌های سینمایی» و سواستفاده‌های جنسی، موضوع برخی سایت‌ها در فضای مجازی شد.
دامنه بحث در باره این‌ موضوع بدون اظهار نظر از سوی مقامات سینمایی و هنری، همچنان از موضوعات مورد توجه رسانه‌های مجازی است.
این موضوع امروز در گفت‌و‌گوی مهر با وکیل خانه سینما مطرح شد، هرچند که انکار تلویحی این حقوق‌دان در باره وجود اتهام «تجاوز در سینما» مانع این نشد تا وی از سینماگرانی که درگیر این موضوع شده‌اند درخواست نکند شکایت‌های خود را در مراجع قضایی و یا شورای صیانت خانه سینما مطرح کنند.
«تجاوز و تعرض در سینما» موضوع شکایت‌ها فراوانی‌ست که در هالیوود با افشاگری اشلی جاد آغاز شد، موجب شکل گیری تشکلی با عنوان me too شد.
با طرح شکایت‌ بازیگران زن سینمای امریکا در دادگاه‌های این کشور چند تهیه‌کننده و کارگردان و بازیگر مرد به زندان و یا به اخراج آنها از فعالیت در سینما محکوم شدند…
آنچه که به نظر می‌رسد در شرایط فعلی بتواند به ابهامات و پرسش‌های افکار عمومی پاسخ دهد، ورود و اقذامات قاطع مدیران سینمایی و فرهنگی‌ست.
ابهام‌زدایی از این معضل غیراخلاقی توسط مدیران فرهنگی، می‌تواند جامعه سینمایی و هنری کشور را از آلودگی‌های این‌چنینی بزداید.
بدیهی‌ست این مهم در صورتی کاربردی و کارساز خواهد بود که همراه با تادیب و افشای اسامی بی‌اخلاقان باشد در غیر این صورت در زمره بازی‌های تبلیغاتی بی‌خاصیت قرار می‌گیرد!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *