10:50

یک ساعت مچی منحصربه‌فرد متعلق به «پابلو پیکاسو»، نقاش معروف اسپانیایی، در یک حراجی در پاریس ۱۸ برابر ارزش تخمینی چکش خورد.

به گزارش ایرنا به نقل از یاهونیوز، یک ساعت مچی منحصر به فرد از پیکاسو که در آن به جای اعداد و شمارگرهای معمول ساعت از واژگان نام لاتین این نقاش معروف اسپانیایی استفاده شده است، هفته گذشته در حراجی ساعت‌های لوکس بونامز (Bonhams Luxury Watch Sale) در پاریس به مزایده گذاشته شد و به قیمتی استثنایی فروش کرد.

ارزش تخمینی این ساعت چیزی بین ۱۴ هزار و ۷۰۰ دلار تا ۲۲ هزار دلار تخمین زده شده بود اما در پایان یک رقابت نفس‌گیر میان مشتریان پروپاقرص، در نهایت به قیمت هنگفت ۲۶۷ هزار دلار چکش خورد.

این ساعت استیل که توسط مایکل زِد برگر ( Michael Z. Berger) ساعت ساز مستقل سوئیسی طراحی شده است، به سال ۱۹۶۰ تعلق دارد و یکی از سه ساعت شناخته شده‌ای است که نام پابلو پیکاسو روی صفحه مدرج آن حک شده است.

ساعت مچی پیکاسو ۱۸ برابر ارزش تخمینی به فروش رفت

استفاده از حروف نام کامل پیکاسو به لاتین (Pablo Picasso) به جای اعداد نمایشگر ساعت، نوعی تلاش آشکار و بدون تکلف برای برندسازی شخصی بود. پیکاسو در بسیاری از عکس‌هایی که از او به جا مانده این ساعت را به دست دارد. از جمله این عکس‌ها می‌توان به پرتره معروف سیسیل بیتون، نقاش معروف انگلیسی، از او اشاره کرد.

به نقل از متولیان حراجی بونامز، پیکاسو این ساعت را به دوستش للا کانلوپولو (Lela Kanellopoulou)، مجسمه‌ساز یونانی، هدیه کرده بود.

پابلو پیکاسو نقاش، مجسمه‌ساز، طراح صحنه و متخصص چاپ دستی، از بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین هنرمندان سده بیستم و از پایه‌گذاران مکتب کوبیسم بود؛ هنرمندی که در تمام دوران زندگی خود دست از جستجوگری و تجربه برنداشت و خالق اثرهای ماندگاری شد. از این هنرمند پرکار و اثرگذار آثار متعددی بر جای مانده که از آن جمله می‌توان به تابلوهای زن گریان و گرنیکا اشاره کرد. پیکاسو هشتم آوریل سال ۱۹۷۳ میلادی در حالی که میزبان دوستانش بود، بر اثر حمله قلبی درگذشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *