13:56

بانی‌فیلم: با رواج بازار ساخت و ساز فیلم‌های سینمایی و سریال های شبکه نمایش خانگی توسط نهادها و ارگان‌های ریز و درشت و همینطور سیر انبوه‌سازی برخی از پلتفرم‌ها، شنیدیم که قرار است این دامنه تولیدی و سودآور، یک ورودی جدید هم داشته باشد؛ همراه اول!
به گزارش خبرنگار بانی‌فیلم، همراه اول یکی از شرکت‌های بزرگ مخابراتی درصدد است وارد حوزه ساخت فیلم و سریال شود.
از قرار معلوم این شرکت مخابراتی، با راه‌اندازی یک موسسه فیلمسازی با همراهی سه تهیه‌کننده که حوزه فعالیت دو نفر از آنها بیشتر بستن قرارداد با تلویزیون جهت ساخت سریال‌ها‌ست، نسبت به ساخت وساز فیلم و سریال اقدام کند.
از محمد خزایی تهیه‌کننده سریال «دادستان» که در روزهای گذشته مجری نشست دیدار برخی از اهالی سینما با رییس قوه قضاییه بود، به عنوان یکی از کسانی نام برده می‌شود که جزو هیات امنای موسسه فیلمسازی همراه اول است.
گفته می‌شود محمود رضوی تهیه‌کننده شناخته شده سینما و یک تهیه‌کننده دیگر سریال‌های تلویزیون هم که معتمد و مورد توجه ویژه(!) صداوسیماست، از دیگر اعضای موسسه فیلمسازی همراه اول هستند.
هنوز از ترکیب اصلی دیگر اعضای این موسسه زیرمجموعه همراه اول خبری شنیده نشده است.

گفتنی‌ست که همراه اول پیش از این در مقام اسپانسر در تولیدات زیادی فیلم و سریال حضور داشت، تولیداتی که بیشتر توسط یکی از کارمندانش – که حالا تهیه‌کننده فیلم و سریال شده(!)- معرفی و بودجه‌های تعیین شده به آنها پرداخت می‌شد.

این سریال‌های تولید مشترک که بعضا به ورطه تکرار موضوعی و ساختاری گرفتار شدند بعدها به دلیل کثرت، تاثیرات تبلیغی‌شان را برای همراه اول از دست داد و این شرکت بزرگ مخابراتی با پشتوانه‌های اقتصادی بزرگ را به سمت مشارکت و اسپانسرینگ تولیدات سینمایی و سریال‌های شبکه نمایش خانگی متمایل کرد.

حالا باید منتظر ماند و دید که اهداف این شرکت بزرگ مخابراتی با راه انداختن موسسه فیلمسازی تا چه اندازه تامین خواهد شد؛ اینکه این روند آیا به سرنوشت حضور اولیه این موسسه اقتصادی بزرگ در تولیدات تکراری صداوسیما می‌افتد یا شرایط تازه‌ای را برای همراه اول به وجود خواهد آورد.

زمان به این پرسش‌ها، پاسخ‌های دقیقی خواهد داد…!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *