12:57

بانی‌فیلم: برخی از شنیده‌ها حاکی‌ست ماموریت حسین انتظامی رییس فعلی سازمان سینمایی به اتریش لغو شده و او قرار نیست رایزن فرهنگی سفارت ایران در آن کشور اروپایی شود.
این لغو ماموریت که در آستانه پایان یافتن دوران پرفراز و نشیب مدیریتی رییس سازمان سینمایی انجام شده، گمانه‌زنی‌ها را در مورد دلایل این لغو ماموریت بیشتر کرده است.
شنیده شده یکی از محتمل‌ترین دلایل کنسل شدن این ماموریت، عدم آشنایی و تسلط کافی حسین انتظامی به زبان خارجی است. این درحالی‌ست که براساس عرف دیپلماتیک، یک رایزن فرهنگی سفارت، باید ضمن تسلط داشتن به زبان کشور مقصد، قابلیت بیان دیدگاه‌های فرهنگی کشور متبوع‌ خود را به زبان خارجی نیز داشته باشد که به نظر می‌رسد در مورد رییس فعلی سازمان سینمایی این موضوع مصداق ندارد.
این لغو ماموریت اما گویا باعث نشده حسین انتظامی امیدواری خود را برای گرفتن ماموریت در وزارت خارجه از دست بدهد چرا که شنیده شده او قرار است همان مسئولیت را در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس برعهده بگیرد.
گفته می‌شود انتظامی خود را آماده رفتن به کشور عربی عمان کرده تا در آستانه پایان مدیریت پرحرف و حدیث‌اش بر امور سینمای ایران و مشکلات لاینحل باقیمانده از دوران ریاستش بر سینمای کشورمان به ویژه در سال کرونایی، این بار در قامت رایزن فرهنگی سفارت ایران در عمان نقش‌آفرینی کند.
گویا انتظامی برای رفتن به این ماموریت مشکل چندانی ندارد و تنها ناچار است لباس‌های داخل چمدانش را عوض کند؛ تی‌شرت به حای پالتو!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *