12:08

در این گزارش شخصیت‌های زن در فیلم‌های اکشن را خواهید دید که با استقبال مخاطبان مواجه شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در فیلم های اکشن محبوب هالیوودی، معمولاً فقط چند نوع مختلف از شخصیت‌های زن وجود دارند که بیشتر آن‌ها کلیشه‌ای هستند. این کلیشه‌ها باعث ایجاد داستان‌هایی ساده می‌شوند و مخاطب فیلم پس از گذشت مدت کوتاهی دیگر شخصیت‌های آن را به یاد نمی‌آورد. یک شخصیت زن نباید به یک جنبه محدود شود، بلکه حتی در یک اثر اکشن باید مجموعه ای از ویژگی های متفاوت را داشته باشد. در این گزارش شخصیت‌های زن در فیلم‌های اکشن را خواهید دید که با استقبال مخاطبان مواجه شدند.

الن ریپلی – «بیگانگان»

۶ شخصیت برتر زن در فیلم‌های اکشن
در ابتدای این فیلم، شخصیت ریپلی (با بازی سیگورنی ویور)، از یک خواب سرمازیستی بیدار می‌شود و متوجه می‌شود دخترش از دنیا رفته است، اما این موضوع در توانایی او طی فیلم تاثیری نمی‌گذارد. پیشینه‌ای که از وی در فیلم روایت می‌شود، باعث می‌شود او با دیگر شخصیت‌ها ارتباط بهتری داشته باشد؛ از جمله با دختر کوچکی که در فیلم می‌بینیم.

دیانا – «زن شگفت انگیز»

۶ شخصیت برتر زن در فیلم‌های اکشن
«زن شگفت انگیز» به کارگردانی پتی جنکینز است. شخصیت دیانا به عنوان بازیگر نقش اصلی فیلم در دنیایی بزرگ شده است که می‌داند جایی برای زجر کشیدن، درد و اعمال شیطانی نیست. او در دنیایی رشد می‌کند که به عدالت گردانده می‌شود. پس وقتی متوجه می‌شود که یک نیروی شرور انسان‌ها را تهدید می‌کند، تصمیم می‌گیرد کاری انجام دهد. این آرزوی او برای رهایی از درد دیگران است که باعث می‌شود چندین بار خود را در معرض آسیب قرار دهد. پتی جنکینز یک بار در مصاحبه‌ای در مورد این شخصیت گفته بود همان قدر که می‌تواند قوی و خشن باشد، می‌تواند آسیب پذیر هم باشد.

فیوریوسا – «مکس دیوانه: جاده خشم»

۶ شخصیت برتر زن در فیلم‌های اکشن
راجع به فیوریوسا که در فیلم «مکس دیوانه» با آن آشنا شدیم، اطلاعات زیادی نداریم و او را کم می‌شناسیم. او را از بچگی از خانه اش ربوده اند، او در مقابل بی عدالتی ایستادگی می‌کند و یک راننده خارق العاده است. در داستان فیلم او تصمیم دارد عده‌ای را از وضع وحشتناکی که در آن قرار دارند، نجات دهد.

هئا مولان– «مولان»

۶ شخصیت برتر زن در فیلم‌های اکشن
در حالی که این فیلم انیمیشنی یک فیلم کودکانه محسوب می‌شود، اما می‌توان آن را به عنوان یک اثر اکشن موفق طبقه بندی کرد. در کارتون اصلی دیزنی، مولان یک دختر جوان است که سعی در نجات خانواده اش دارد. این پروژه در ابتدا قرار بود به نحو دیگری ساخته شود، اما کارگردان تصمیم گرفت به داستان اصلی وفادار بماند. مولان یک مبارز فوق العاده و با استعداد نیست، اما او با اراده و قوی عمل می‌کند و اقدامات جدی را برای حفظ خانواده اش انجام می‌دهد.

روزالی – «متخاصمان»

۶ شخصیت برتر زن در فیلم‌های اکشن
در خلق این شخصیت، اسکات کوپر (کارگردان) از یکی از بدترین ترس‌های خود یعنی از دست دادن فرزند استفاده کرد و پیوندی عمیق بین خودش و شخصیت روزالی ایجاد کرد. در ابتدای فیلم این شخصیت فقط یک فرزندش را از دست نمی‌دهد، بلکه سه فرزندش و حتی همراهش را از دست می‌دهد. او سپس مجبور به ترک خانه اش می‌شود. در نیمه اول فیلم، روزالی بسیار از تجربه خود آسیب دیده و به دیگران اجازه می‌دهد تا برای او تصمیم بگیرند؛ اما به مرور او خودش به شخصیتی ترسناک تبدیل می‌شود تا برای خواسته هایش هرکاری که لازم است انجام دهد.

اوین – «ارباب حلقه ها»

۶ شخصیت برتر زن در فیلم‌های اکشن
قبل از اینکه این شخصیت را در سه گانه ارباب حلقه‌ها ببینیم، در سال ۱۹۴۰ خلق شد. از همان لحظه ابتدایی متوجه می‌شویم که او از عموی بیمارش مراقبت می‌کند. او هرگز در عزم و اراده خود متزلزل نمی‌شود و نتیجه آن یک شخصیت قدرتمند و در عین حال بسیار انسانی است. او در این داستان بر خلاف وظیفه‌ای که به او محول می‌شود، پست خود را ترک می‌کند تا به جنگ بپیوندد و تا پای مرگ هم می‌رود اما این امر نهایتا نتیجه مثبتی برای او و دیگران به همراه دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *