12:11

اولین قسمت از برنامه جدید دورهمی با رویکرد مسابقه و سرگرمی، شب گذشته روی آنتن رفت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، مسابقه بزرگ «دورهمی» با اجرا و کارگردانی مهران مدیری، شب گذشته روی آنتن شبکه نسیم رفت.

در بخش ابتدایی این برنامه، مدیری درباره این مسابقه توضیح داد: هر برنامه‌ای مثل تاک شو، مسابقه و استعدادیابی یک اصل و یک کپی دارد. یک کشوری برنامه اصل را می‌سازد و بقیه کشور‌ها از آن کپی می‌کنند.

وی عنوان کرد: مسابقه ما هم کپی است! جزء به جزء آن کپی است. مسابقه دورهمی، دو مرحله دارد؛ مرحله اول دایره و مرحله دوم ربات که بسیار متفاوت از هم خواهند بود. در مرحله اول با نام دایره ۸ شرکت کننده حضور دارند. کسب امتیازات این مرحله خیلی مهم است و امتیاز‌ها برای مرحله دوم نیاز می‌شود.

مدیری بیان کرد: ما سعی کردیم خیلی خوب کپی کنیم و کپی درجه یک داشته باشیم. این خودش مهم است؛ چرا که کپی هم باید درجه یک باشد. هدف از این مسابقه بالا بردن سطح معلومات، دانش، آگاهی‌های فرهنگی، اجتماعی و تاریخی مخاطبان است. امیدوارم به هدفمان برسیم.

وی افزود: ما سالی یکبار شب یلدا دیوان حافظ را از کتابخانه برمی داریم و می‌خوانیم؛ البته در دورهمی برخی افراد انگار بمب ساعتی به آن‌ها داده ایم؛ استرس می‌گرفتند و نمی‌توانستند شعر را بخوانند. به نظرم ما دچار سوء تغذیه فرهنگی شده ایم و این خیلی خطرناک است.

گفتنی است؛ مسابقه «دورهمی» برنامه‌ای جذاب، مهیج و سرگرم کننده با رویکردی آموزشی و برپایه آگاهی بخشی است. این برنامه با سوالات فرهنگی، هنری، ادبی، تاریخی و … بستری مناسب برای سرگرمی و نشاط آفرینی را ایجاد می‌کند. ۱۲۸ شرکت کننده در فصل نخست این برنامه از میان بیش از ۶ هزار نفر با شرکت در آزمون ورودی آنلاین و حضوری انتخاب شده اند.

دورهمی روز‌های جمعه تا دوشنبه هر هفته ساعت ۲۳ و تکرارش روز بعد ساعت ۳، ۶:۳۰، ۱۱ و ۱۷ پخش می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *