12:38

مسعود دلخواه معتقد است برای تئاتر و مردم ایران هنوز سال ۱۴۰۰ آغاز نشده زیرا همچنان وضعیت بد اقتصادی و ویروس کرونا در سال ۹۹ ادامه دارد و تغییری که احساس جدید شدن سال را بدهد، ایجاد نشده است.

به گزارش مهر، مسعود دلخواه مدرس، کارگردان و بازیگر با سابقه تئاتر است که در کارنامه کاری خود اجرای آثار قابل توجهی از جمله «بیگانه»، «مفیستو» و «شاه لیر» را به ثبت رسانده است. وی حدود یک سال است علیرغم پروژه‌هایی که برای اجرا روی صحنه تئاتر مدنظر دارد، به دلیل شرایط کرونایی آنها را به تعویق می‌اندازد.

دلخواه یک سال گذشته را با پژوهش، مطالعه و تألیف سپری کرده است. این مدرس تئاتر که طی سال‌های گذشته در عرصه تدریس بازیگری نیز فعالیت مستمر داشته اما طی یک سال اخیر حضور در این عرصه را هم به تعویق انداخته زیرا موافق برگزاری کلاس‌های بازیگری به صورت آنلاین نیست و معتقد است که تدریس و آموزش بازیگری امری حضوری است.

وی درباره اینکه آیا چشم اندازی برای اجرای یک اثر نمایشی در سال جاری مدنظر دارد یا نه، به خبرنگار مهر گفت: از سال گذشته تا کنون چند پروژه از بزرگ تا کوچک را برای تولید و اجرا مدنظر دارم ولی همه چیز بستگی به شرایط دارد. در حال حاضر به خاطر ریسکی که در تجمعات وجود دارد، در فاز صبر و انتظار به سر می‌برم و اینکه بخواهم یک گروه تئاتری را در شرایط کرونایی موجود گرد هم جمع کند ریسک بالایی دارد.

دلخواه ادامه داد: منتظرم تا تابستان فرا برسد و ببینیم شرایط به لحاظ وضعیت شیوع ویروس کرونا پایین‌تر می‌آید یا نه.

این کارگردان تئاتر اظهار کرد: فکر نمی‌کنم با توجه به ریسکی که وجود دارد در ۶ ماهه اول سال جاری کاری را تولید و اجرا کنم زیرا هنوز واکسیناسیون برای مردم شروع نشده و باید تا اواخر تابستان صبر کرد.

بازیگر نمایش «روال عادی» در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: فکر می‌کنم هنوز وارد سال ۱۴۰۰ نشده‌ایم زیرا سال ۹۹ چه به لحاظ شرایط بد اقتصادی و کرونا همچنان ادامه دارد. اگر ذهنمان را از کلیشه‌های تقویمی جدا کنیم گویی وارد ۶ ماهه سوم سال ۹۹ شده‌ایم. امیدوارم این شرایط هر چه زودتر به پایان برسد تا تغییر سال و سال جدید را حس کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *