11:03

بانی‌فیلم: در سالگرد درگذشت زنده‌یاد ناضر ملک‌مطیعی همراه ویدیویی از نفش‌آفرینی این هنرمند در سریال «سلطان صاحبقران»، متن کوتاهی را نیز منتشر کردیم.
پس از انتشار ان مطلب، شیرین ملک‌مطیعی دختر آن هنرمند بزرگ، یادداشتی را برای بانی‌فیلم فرستاد. ضمن سپاس از او، متن یادداشت را می‌خوانید:

***

شیرین ملک‌مطیعی

سلام
در بانی فیلم نوشتند «امیر کبیر» را با هیبتش و با هنر بازیگریش جان بخشید…
در «غلام ژاندارم» با پشتوانه افسر شاگرد اول رسته سوار جاودانه درخشید.
در فیلم «پل» به لوکوموتیورانان زحمتکش راه آهن ادای دین کرد.
در «پهلوان مفرد» و «قلندر» و «بابا شمل» حالات و وجنات درویش و پهلوان و لوطی را بر پرده نقره‌ای به تصویر کشید.
در فیلم «لذت گناه» پیرمردی نگون بخت و در فیلم جاودان «ولگرد» جوانی پاکدل و بخت‌برگشته را که ناکسان او را به ورطه تباهی و ذلت می‌کشانند به ما شناساند.
در همه حال از توبره معلمی و ورزشکاری و بسیاری خصال دیگر توشه برداشت و 70 سال در اذهان و دل‌های مردمان این سرزمین خانه کرد.
این مردمان اما، مردمان که می‌گوییم مقصودمان آنهایی‌ست که توده‌ها را شکل می‌دهند آنان که دل‌ها و جان‌هاشان به رنگ تزویر و ریا ملوث نشده. آنان که در بزنگاه‌ها و آنجا که پای شرافت و مردمی در میان باشد درنگ نمی‌کنند، آنان که پاک‌دل و پاک‌دست و پاک‌سرشتاند. آنان که برای وطن و آب و خاک و شرف و ناموس، از جان شیرین گذشتند و می‌گذرند…
آری این مردم اما او را فقط او را از جان و دل ستودند و خواستند و مهر ورزیدند.
آری این مردم شریف و بزرگوار، عاشقانه مرد خوب صورت و خوش سیرتی را دوست داشتند به نام آقا ناصر؛ همان مرد کلاه‌مخملی با غیرت و با مرام که امین محله و کوچه و بازارشان بود…
یا حق، مولا یارتان.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *