10:39

قسمت نهم از مجموعه سینمایی «سریع و خشن»، آن فیلم گیشه‌پسندی است که دبیر جشنواره بین‌المللی کن نمایشش را در این جشنواره وعده داده بود.
به گزارش ایرنا، تیری فرمو دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کن چندی پیش در مصاحبه با نشریه آمریکایی ورایتی نمایش یک فیلم بزرگ و گیشه‌پسند را در جشنواره امسال وعده داده بود. وقتی پای فیلم‌های بخش خارج از مسابقه در میان است، انتخاب متولیان کن هر چیزی می‌تواند باشد؛ در تاریخ این جشنواره از شرک و گودزیلا گرفته تا برادران بلوز اکران شده‌اند بنابراین درباره فیلمی که فرمو وعده داده بود، گمانه‌زنی‌های فراوانی وجود داشت.
حالا مشخص شده سورپرایزی که متولیان جشنواره کن در چنته داشتند چیزی نیست جز قسمت نهم از مجموعه اکشن سریع و خشن که این روزها در گیشه جهانی حسابی گرد و خاک به پا کرده است. این فیلم از شرکت فیلمسازی یونیورسال، به زودی در کاخ جشنواره کن موتورش را روشن می‌کند و پیش‌بینی می‌شود بین فیلم‌های حاضر در این رویداد که عمدتا در دسته فیلم‌های هنری قرار می‌گیرند، پرسروصداترین فیلم باشد. البته با توجه به محدودیت های کرونایی احتمال حضور عوامل این فیلم در کاخ جشنواره خیلی ضعیف است.
«سریع و خشن ۹» به کارگردانی کرت راسل و بازی وین دیزل، میشل رودریگز، جان سینا، تایریس گیبسون، هلن میرن و شارلیز ترون ماجراهای شخصیت اصلی دومینیک تورتو با بازی وین دیزل را دنبال می‌کند که با همسر و فرزندش زندگی آرامی دارد تا این که مجبور می‌شود برای نجات افرادی که بیش از هر چیزی دوستشان دارد، با گناهان گذشته خود روبرو شود. شخصیت اصلی داستان با گروهش برای مقابله با یکی از بااستعدادترین آدمکش‌ها و ماهرترین رانندگان جهان متحد می‌شود که از قضا جیکوب (جان سینا) برادر طرد شده خود اوست. در این قسمت همچنین شاهد بازگشت شخصیت محبوب هان لو خواهیم بود که طرفداران تصور می‌کردند مدت‌ها پیش جان خود را از دست داده است.
نهمین قسمت از مجموعه سریع و خشن که پس از بیش از یک سال تاخیر در اکران به دلیل شیوع کرونا، سرانجام در تاریخ ۱۹ مه (۲۹ اردیبهشت) روی پرده سینماها رفت، این روزها به یکی از فیلم‌های موفق در گیشه جهانی بدل شده است. این فیلم در اولین هفته از اکران بین‌المللی با ۱۲۷ میلیون دلار فروش، رکورد جدیدی از فروش در گیشه پساکرونایی جهان ثبت کرد و حالا با گذشت سه هفته از اکران، مجموع فروش آن از مرز ۲۵۰ میلیون دلار عبور کرده است. این آمار استثنایی از فروش در شرایطی ثبت می‌شود که سریع و خشن ۹ هنوز در بسیاری بازارهای بزرگ سینمایی از جمله سینماهای آمریکای شمالی، اروپا و هند اکران نشده است. این اکشن پرطرفدار ۲۵ ژوئن (۴ تیر) در آمریکا اکران خواهد شد.
هفتادوچهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن به عنوان اولین رویداد جهانی سینما در سال ۲۰۲۱، از ۱۵ تا ۲۶ تیر با رعایت سفت و سخت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در راستای مقابله با گسترش کرونا در کاخ جشنواره و کنگره کن در کشور فرانسه برگزار می‌شود. از بین فیلم‌هایی که در جشنواره امسال برای اولین بار اکران می‌شوند می‌توان به قهرمان ساخته اصغر فرهادی، گزارش فرانسوی از وس اندرسون، آّب راکد با بازی مت دیمون و کارگردانی تام مک کارتی و روز پرچم ساخته شان پن اشاره کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *