19:11

 نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موفقیت سریال «نون.خ» در ارائه فرهنگ قوم “کرد” گفت: این اثر توانسته پربینده‌ترین مجموعه تلویزیونی سیما شود و فرهنگ قوم «کرد» را به خوبی نمایش دهد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ابراهیم عزیزی در مورد موفقیت مجموعه تلویزیونی «نون.خ» افزود: پخش این مجموعه تلویزیونی و پرداختن به موضوعات مناطق کردنشین، جایگاه غرب کشور در رسانه ملی را تقویت کرده است.

عزیزی افزود: نمایش فرهنگ غرب کشور در یک مجموعه تلویزیونی برای بینندگان میلیونی شبکه یک سبب آشنایی بیشتر ایرانیان با مردم غرب کشور شده است.

وی پرداختن به موضوعاتی همچون گویش مردم غرب کشور، نمایش سرزمین‌های بکر و جذاب این مناطق، فرهنگ غنی مردم کرد را از نقاط قوت مجموعه “نون.خ” دانست و گفت: «نون.خ» به عنوان پربیننده‌ترین مجموعه تلویزیونی ظرفیت تاثیرگذاری برای غرب کشور است که امیدواریم ساخت آن در سال های آینده نیز ادامه پیدا کند.

فصل اول سریال «نون خ» با حضور سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، علی صادقی، فریده سپاه‌منصور، هومن حاجی‌عبداللهی، نعیمه نظام‌دوست و سیروس میمنت موفق شد به محبوب‌ترین سریال تلویزیون در نوروز ۹۸ تبدیل شود. ساخت «نون خ ۲» به‌سرعت آغاز شد تا هم ادامه داستان ناتمام امیر وفایی به تصویر کشیده شود و هم تماشاگران این سریال محبوب ادامه آن را تماشا کنند. با وجود دنبال‌شدن بخش قابل توجهی از فرایند تولید متاسفانه شیوع ویروس کرونا باعث شد پروژه در میانه راه متوقف شود.

بنابراین این سریال که قرار بود در سی اپیزود ساخته شود در نهایت در ایستگاه هفدهم متوقف شد. سعید آقاخانی و همکارانش امیدوار بودند شرایط برای ساخت ادامه سریال «نون خ» فراهم باشد و حالا به نظر می‌رسد ساخت سریال «نون خ ۳» با قدرت به پایان رسیده است. پیش‌تولید سیزدهمین تجربه کارگردانی سعید آقاخانی از تابستان آغاز شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *