18:22

برندگان جایزه ادبی پولیتزر ۲۰۲۱ در شاخه‌های مختلف همچون ادبیات داستانی، شعر و زندگی‌نامه معرفی شدند.
به گزارش ایسنا به نقل از نیویورک تایمز، برندگان جایزه معتبر پولیتزر ۲۰۲۱ در رشت‌های مختلف ادبیات و روزنامه‌نگاری در حالی اعلام شد که در بخش ادبیات رمان «نگهبان شب» نوشته «لوئیز اردریک» توانست جایزه ادبیات داستانی را به خود اختصاص دهد.
«لوئیز اردریک» که از قبیله «چیپوا» در آمریکاست داستان «نگهبان شب» را با الهام از زندگی پدربزرگش نوشته که آمیزه‌ای از سنت‌های داستان‌گویی شفاهی و نوشتاری است و روایتی از نامه‌هایی است که پدربزرگش برای نجات قبیله‌شان به واشنگتن ارسال می‌کرده است.
«اردریک» که کسب جایزه کتاب مالی آمریکا و پِن آمریکا را در کارنامه دارد در سال ۲۰۰۹ نیز با رمان «بلای فاخته» به جمع نامزدهای نهایی جایزه پولیتزر در شاخه ادبیات داستانی راه یافته بود.
در سایر بخش‌ها «فرانشیز: کمان‌های طلایی در آمریکای سیاه» نوشته «مارسیا شاتلن» برنده جایزه کتاب تاریخی شد و جایزه بخش زندگی‌نامه به کتاب «مردگان برمی‌خیزند: زندگی مالکوم ایکس» نوشته مشترک «لس پاین» و «تاماراپاین» رسید.
«ناتالی دیاز» برای مجموعه شعر «شعرهای عاشقانه پسااستعماری» موفق به کسب جایزه پولیتزر در شاخه شعر شد و جایزه بخش ادبیات غیرداستانی هم به «دروغ ویلمینگتون: کودتای قتل ۱۹۸۹ و ظهور برتری سفیدپوستان» نوشته «دیوید زوکینو» اعطا شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *