12:37

بانی‌فیلم: در میان کمد‌ی‌های دو حلقه‌ای که چارلی چاپلین بین سال‌های 1916 و 1917 ساخت، گاهی در استودیوی فیلمبرداری، نقش شخصیت ولگرد در کمدی‌های اسلپ استیک را بازی می‌کرد و گاهی در نقش یک آدم آتش نشانی حامی مردم ظاهر می‌شد.
در میان نقش‌های فیلم‌های چاپلین در این سری کمدی‌ها، این کمدین بزرگ سینما، بیشتر از همه، شخصیت کودک ولگرد را در فیلم «پسربجه» گسترش داد، شخصیتی که به عنوان یکی از جاودانه‌‌ترین ساخته‌های طنز سینمای دوران صامت شناخته شد.
بدون شک شخصیت ولگرد کوچک، مشهورترین و شناخته شده‌ترین شخصیت در سری فیلم‌های دو حلقه‌ای چاپلین بود. این ماندگاری و درخشش شخصیت کودک در فیلم «پسربچه» در حالی بود که خود چاپلین به واسظه ایفای نقش در کاراکتر همیشگی‌اش در فیلم‌ها، توانسته بود پردرآمدترین فیلمساز زمان خود شود!
چاپلین در دوازده اثر کلاسیک کمدی‌های صامت خود، چیزی را خلق کرد و به کمال رساند که پیش‌تر توسط خود او از طریق مضامین و تکنیک‌های تجاری مورد استفاده قرار گرفته بود!
از همین روست که بسیاری از منتقدان و علاقه‌مندان سینمای چاپلین، فیلم «پسربچه» او را در میان سری فیلم‌های دو حلقه‌ای این نابغه سینما، بهترین کارش می‌دانند.
منبع: سایت criterioncollection

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *