11:50

دست‌اندرکاران فیلم «مارمولک» به دنبال پخش پشت صحنه این فیلم پس از نزدیک به 20 سال در شبکه نمایش خانگی هستند.
به گزارش ایسنا، «مارمولک» یکی از نوستالژیک‌ترین و محبوب‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران است که سال 1382 به کارگردانی کمال تبریزی، تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی و نویسندگی پیمان قاسم‌خانی ساخته شد.
این فیلم که در همان سال ساخت در جشنواره فجر چند جایزه گرفت، پس از اکرانی کوتاه مدت اما پرمخاطب، بخاطر فشار مخالفان از پرده سینماها پایین کشیده شد و حالا پس از گذشت حدود دو دهه قرار است نسخه‌ای از پشت صحنه آن در شبکه نمایش خانگی توزیع شود.
در این باره علی تبریزی – تصویربردار و کارگردان پشت صحنه «مارمولک» در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد:‌ سال گذشته قصد داشتیم فیلم را در گروه هنر و تجربه اکران کنیم، ولی فعلا این کار منتفی است و در حال پیگیری و مذاکره برای انتخاب یکی از پلتفرم‌های نمایش خانگی برای پخش آن هستیم.
او درباره اینکه چرا پس از چند سال به فکر نمایش پشت صحنه «مارمولک» افتاده است؟ گفت:‌ شرایط این فیلم به گونه‌ای بود که فکر نمی‌کردم، بتوانیم برایش مجوز نمایش بگیریم، اما با فعالیت گسترده پلتفرم‌ها امکان بهتری برای نمایش این نوع کارها فراهم شده است و ما هم با گرفتن مجوز به دنبال پخش پشت صحنه این فیلم نوستالژیک هستیم بویژه اینکه با حضور آقای پرستویی جذابیت‌های زیادی دارد. البته ما اصلا سراغ گفت‌وگو با عوامل فیلم و بازیگرها هم نرفتیم و خود پشت صحنه «مارمولک» به تنهایی پتانسیل و قابلیت کافی را برای دیده شدن دارد.
«مارمولک» یکی از فیلم‌های کمدی موفق سینمای ایران است که پرویز پرستویی نقش اصلی آن را در کاراکتر یک دزد به نام «رضا مارمولک» که با پوشیدن لباس یک روحانی فرار می‌کند، بازی کرده است.
بهرام ابراهیمی، شاهرخ فروتنیان، فریده سپاه‌منصور، سهیلا رضوی، مائده طهماسبی، رعنا آزادی‌ور، مرحوم نقی سیف جمالی، مهران رجبی، رضا سعیدی، حسین سلیمانی، سیروس همتی و سید مهرداد ضیایی از جمله بازیگران «مارمولک» هستند.
این فیلم سال گذشته در دوران رکورد سینما در کرونا و پس از حدود 17 سال توقیف، به صورت رسمی در شبکه نمایش خانگی و سامانه‌های vod توزیع شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *