17:42

علاقه‌مندان فیلم و سینما در چین این هفته از ادامه استقبال از فیلم نهم «سریع و خشمگین» خودداری کردند.
به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، سینماروهای چین ترمز «سریع و خشمگین» را کشیدند و فیلم پرفروش یونیورسال در هفته دوم از اکرانش در چین با کاهش ۸۵ درصدی مخاطبان روبرو شد و تنها ۲۰.۸ میلیون دلار دیگر فروخت تا مجموع فروشش پس از ۲ هفته به ۱۳۶ میلیون دلار برسد.
هر چند این رقم فروش هنوز کمی بیشتر از نمایش «هابز و شاو» دیگر فیلم از مجموعه‌های مرتبط با «سریع و خشمگین» در چین در همین بازه زمانی است، اما خیلی کمتر از رقمی است که فیلم هفتم این مجموعه و فیلم «سرنوشت خشمگین‌ها» فروش کرده‌ بودند. این ۲ فیلم به ترتیب در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ فروشی ۳۹۰.۹ میلیون دلاری و ۳۹۲.۸ میلیون دلاری را تجربه کرده بودند.
سایت فروش بلیت چین پیش‌بینی می‌کند که «F۹» کارش را با فروشی ۲۱۱.۹ میلیون دلاری به پایان ببرد که گرچه پایین نیست اما به ارقام قبلی نمی‌رسد. این در حالی است که بازار سینمای چین به سطح فروش پیش از کرونا رسیده و فیلم داخلی «سلام، مامان» در ماه فوریه توانست ۸۲۵ میلیون دلار بفروشد.
شاید نتوان با قاطعیت گفت اما اظهارات جان سینا درباره تایوان می‌تواند با اقتدار این فیلم در بازار فروش چین مرتبط باشد. آنچه مسلم است بازار چین چشم به دهان دیگران دارد و در بیشتر مناطق آن این امر بر فروش تاثیر می‌گذارد. همچنین نقدهای ضعیفی که این فیلم در چین دریافت کرده می‌تواند عاملی باشد که فروش آن را تا این حد پایین آورده باشد.
امتیاز منتقدهای چینی به این فیلم در مائویان ۷.۵ و در دوبان ۵.۵ از ۱۰ بوده است.
هفته پیش جان سینا در یک مصاحبه از تایوان به عنوان کشور تایوان یاد کرده و گفته بود کشور تایوان زودتر از هر نقطه‌ای به تماشای این فیلم می‌نشیند. این جمله باب میل چینی‌هایی که معتقدند تایوان وابسته آنهاست، نبود و ظاهراً عذرخواهی بعدی این بازیگر نیز کارساز نیفتاد.
با همه اینها فیلم نهم از مجموعه «سریع و خشمگین» هنوز در راس باکس آفیس چین قرار دارد و در جایگاه دوم فروش انیمیشن «کنار من بمان دورامون ۲» با فروش ۱۶.۳ میلیون دلار جای گرفته است. فیلم ترسناک «یک جای ساکت ۲» ساخته جان کرازینسکی نیز که همزمان با آمریکا اکران شده کارش را با فروش ۱۵ میلیون دلاری آغاز کرده و در جایگاه سوم قرار گرفته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *