13:26

نهمین دوره از نمایشگاه «آرت بازل هنگ‌کنگ» به دلیل شیوع کرونا با نصف ظرفیت و در ترکیبی از غرفه‌های حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه نشنال، نمایشگاه آرت بازل هنگ‌کنگ پس از غیبتی یک ساله، اردیبهشت امسال به مرکز کنوانسیون و نمایشگاه هنگ‌کنگ برمی‌گردد. یکی از برجسته‌ترین تفاوت‌ها میان دوره حاضر از این رویداد با دوره‌های پیش از کرونا در تعداد گالری‌های شرکت‌کننده است. امسال این نمایشگاه میزبان غرفه‌هایی از ۱۰۴ گالری از ۲۳ کشور جهان است در حالی که تعداد این گالری‌ها در سال ۲۰۱۹، به ۲۴۲ مورد می‌رسید.

در آرت بازل هنگ‌کنگ ۲۰۲۱، پلتفرم‌های دیجیتال و حضوری در یک مقیاس و قالب جدید کنار هم قرار می‌گیرند. این نمایشگاه معروف هنری شامل ۵۶ غرفه ماهواره‌ای از گالری‌هایی خواهد بود که امکان حضور فیزیکی در نمایشگاه را ندارند. به علاوه برای اولین بار در تاریخ، تمام این رویداد از طریق آرت بازل لایو (Art Basel Live) به صورت لحظه‌به‌لحظه برای مخاطبان جهانی پخش خواهد شد.

آرت بازل هنگ‌کنگ یکی از اولین نمایشگاه‌هایی بود که پس از شیوع کرونا در مارس سال ۲۰۲۰ لغو شدند. برگزارکنندگان این نمایشگاه هنری سال گذشته یک اتاق بازدید برخط را جایگزین رویداد اصلی کردند.

نهمین دوره از نمایشگاه آرت بازل هنگ‌کنگ با تمرکز بر آثار تاریخی منطقه و آثار هنرمندان نوظهور و گالری‌های نوپا، یک نمای کلی و منحصربفرد از تنوع هنر در آسیا و خارج از مرزهای آن ارائه خواهد داد. این نمایشگاه از ۱۹ تا ۲۳ مه (۲۹ اردیبهشت تا ۲ خرداد ۱۴۰۰) برگزار می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *