19:05

محمدتقی فهیم گفت: «گاندو ۲» در راستای تقویت اعتماد عمومی خوش درخشید و بالاخره جسارت و شهامت در ورود به زوایای تاریک گعده نفوذی‌ها، قدرت آقازاده‌ها، واداده‌ها و رویزیونیست‌ها را به نمایش گذاشت‌.
به گزارش فارس، پخش مجموعه «گاندو2» به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی مجتبی امینی که در ایام نوروز از شبکه سه سیما روی آنتن می رفت، نیمه کاره ماند و پخش آن به پس از انتخابات ریاست جمهوری موکول شد که همین موضوع شائبه فشار بر صداوسیما برای سانسور را تقویت کرد.

در همین راستا، «محمدتقی فهیم» منتقد پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: هیچ اتفاق و رخدادی برای ما منتقدان دردناکتر از سانسورهای دولتی سلیقه ای نیست. دولت «آشنا» به رکن چهارم دموکراسی و مدعی فضای معتدل، طاقتش به اندازه بچه دموکرات ها هم نیست.

وی تاکید کرد: البته پیش از این برخی از ما کیسه منتقد و مخالف دولت بودن به تنمان کشیده شده بود. سال هاست درباره ساخت و نمایش فیلم های آمریکایی که می زنند به قلب سنا و رییس جمهورها را به صلابه می کشند تعریف و تمجید کرده ایم تا شاید خودمان برسیم به نقطه ای که در نقد درون ساختار سیاسی ارتقاء یابیم.

وی ادامه داد: حالا گاندو به عنوان مدلی از نمایش که درون سیستم به پاک سازی می پردازد، امیدواری هایی برای افزایش اعتماد به نفس برنامه سازان و سینمایی ها را پیش رو قرار داد. سریالی که در راستای تقویت اعتماد عمومی خوش درخشید و بلاخره جسارت و شهامت در ورود به زوایای تاریک گعده نفوذی ها ، قدرت آقازاده ها واداده ها و رویزیونیست ها به نمایش گذاشت.

فهیم تصریح کرد: گاندو در عین اهمیت در حوزه سیاست و ریاست و وطن فروشی، ارزش های دراماتیک عامه پسندی هم داشت و این می توانست فرصتی برای جلب توده ها و خواص مردد در مشارکت ها موثر واقع شود. اما کوته بینی و فقدان درک از کار رسانه و نمایش منتقدانه و نه براندازانه در سال های گذشته مانع از کارکرد درست و نهادینه رسانه و سینما شده بود و حالا با توقف پخش گاندو ، تیر بدفهمی و تحمل ضعیف آقایان به حد اعلا خودنمایی کرد .

وی ادامه داد: اینان نمی دانند که در درجه نخست دارند به خودشان ضربه اصلی را می زنند ، یعنی فراموش کرده اند که در یک کشتی سفر می کنند. ولی بعید است که ندانند؟ شاید عمدی در کار است؟ اما هر گزینه درست باشد ، چیزی جز مردم ستیزی و فرصت به دشمن دادن نیست، هست؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *