12:56

رمان «مگی اوفارل» درباره پسر شکسپیر و کتابی غیرداستانی درباره شورش برده‌ها در جامائیکا از جمله آثار برگزیده جایزه ملی حلقه منتقدان کتاب آمریکا هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیویورک‌تایمز، برندگان بخش‌های مختلف جایزه ملی حلقه منتقدان کتاب آمریکا معرفی شدند و به این ترتیب، «همنت» رمانی نوشته «مگی اوفارل» که داستان مرگ پسر ۱۱ ساله «ویلیام شکسپیر» را روایت می‌کند به عنوان برگزیده بخش داستانی این جایزه ادبی معرفی شد.

«اوفارل» که نویسنده هشت کتاب است در دورانی که در دانشگاه کمبریج مشغول تحصیل بود شیفته داستان پسر «شکسپپر» شد. به گفته یکی از داوران این جایزه ادبی، «اوفارل» چنان در کتابش به داستان پسر شکسپیر جان بخشیده که مخاطب بسیار تحت تاثیر مرگ او قرار می‌گیرد. این نویسنده پیش‌تر جایزه ادبیات داستانی زنان را برای همین کتاب دریافت کرده بود.

جایزه بهترین نویسنده کتاب‌اولی نیز به «ریون لیلانی» برای کتاب «درخشندگی» اهدا شد.

همچنین جایزه برترین اثر غیرداستانی به «تام زوئلنر» روزنامه‌نگار آمریکایی برای کتاب «جزیره در حال سوختن» رسید. این کتاب به شورش سال ۱۸۳۱ که به لغو برده‌داری در جامائیکا منتهی شد پرداخته است.

در بخش بهترین زندگی‌نامه خونوشت «کتی پارک هونگ» برای «احساسات اقلیت» اثری درباب نژاد، فرهنگ و تجربیات این شاعر به عنوان یک زن و نویسنده آمریکایی- کره‌ای به عنوان برنده انتخاب شد.

«امی استنلی» نیز برای کتاب «غریبه در شهر شوگون» به عنوان برنده بخش زندگی‌نامه معرفی شد.

از دیگر برگزیدگان امسال این جایزه به «فرانسین جی هریس» در بخش شعر و «نیکول فلیت‌وود» در بخش نقد می‌توان اشاره کرد.

حلقه منتقدان کتاب ملی آمریکا که در سال ۱۹۷۴ تاسیس شد از بیش از ۶۰۰ منتقد ادبی و ویراستار کتاب در ایالات متحده تشکیل شده است. جوایز سالانه این سازمان معمولا در فصل بهار به آثار انگلیسی‌زبانی که سال گذشته در ایالات متحده آمریکا منتشر شده باشند اهدا می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *