10:04

شیوع ویروس کرونا درآمد صنعت رسانه و سرگرمی هند را در سال ۲۰۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش داد.

به گزارش ایرنا به نقل از ورایتی، گزارش سالانه اتاق‌های بازرگانی و صنعت هند و شرکت حسابرسی EY نشان می‌دهد درآمد حوزه رسانه و سرگرمی هند در سال ۲۰۲۰ به دلیل چالش‌های ناشی از شیوع کرونا، با یک افت ۲۴ درصدی به ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار کاهش یافته است.
در این بین، حوزه سینما و تلویزیون این کشور بیشترین ضرر را متحمل شد. به خاطر محدودیت‌های کرونایی، تعطیلی‌های سراسری، قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی، در سال ۲۰۲۰ میلادی در مقایسه با یک هزار و ۸۳۳ فیلم در سال ۲۰۱۹، تنها ۴۴۱ فیلم در سینماهای هند اکران شدند. در نتیجه، درآمد سینما با ۶۲ درصد کاهش از ۲ میلیارد و ۶۳۰ میلیون دلار به ۹۹۷ میلیون دلار کاهش یافت. براساس برآوردها، در این سال، بین یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ پرده سینما فیلمی نمایش ندادند و تعداد سالن‌های فعال در هند به حدود ۸ هزار پرده کاهش یافت.

درآمد تلویزیون نیز با ۱۳ درصد کاهش از ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹، به ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ رسید که عمدتا ناشی از کاهش درآمدهای حاصل از تبلیغات بود.

بیشترین رشد درآمدی در این بازه زمانی، مربوط به تعداد مشترکان سرویس‌های دیجیتال بود. حدود ۲۸ میلیون نفر از شهروندان هندی در این مدت در مجموع ۵۳ میلیون دلار به عنوان حق عضویت پرداختند که به رشد ۴۹ درصدی درآمد حاصل از عضویت در پلتفرم‌های دیجیتال منجر شد. در سال ۲۰۱۹ این سرویس‌ها در هند تنها ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار عضو داشتند.

این گزارش علاوه بر نیمه خالی لیوان، نیمه پر آن نیز مورد بررسی قرار گرفته و برای صنعت سرگرمی و رسانه هند که شامل تلویزیون، رسانه‌های دیجیتال، کاغذی، بازی‌های آنلاین، سینما، انیمیشن، رویدادهای زنده، رادیو و موسیقی است، در سال جاری میلادی رشد درآمد پیش‌بینی شده است. براساس این پیش‌بینی‌ها، درآمد این حوزه در سال ۲۰۲۱ با ۲۵ درصد رشد به ۲۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار خواهد رسید و این رقم تا سال ۲۰۲۳ با رشدی ۱۴ درصدی به ۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار افزایش خواهد یافت.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر ۱۲۶ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جان باخته‌اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش‌های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *