10:21

مدیر مجموعه تئاتر شهر اعلام کرد اقداماتی برای پیشگیری از قطع برق این مجموعه انجام شده و خبر داد که اجرای نمایش «قهوه قجری» به کارگردانی آتیلا پسیانی به زمانی دیگر موکول شده است.
ابراهیم گله‌دارزاده درباره برنامه‌ اجراهای تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به ایسنا گفت: قرار بود نمایش «قهوه قجری» به کارگردانی آتیلا پسیانی از نیمه تیر ماه در این تالار روی صحنه برود ولی با توجه به حضور یکی از بازیگران نمایش در یک پروژه تصویری، اجرای این اثر نمایشی در ماه تیر میسر نیست و به زمانی دیگر موکول شده است.
او یادآوری کرد: این نمایش هم جزو آثاری است که اجرای آن در اسفند سال 98 به دنبال تعطیلات کرونایی تئاتر، متوقف شد و در برنامه‌ریزی جدید قرار شد این نمایش تیر ماه روی صحنه برود ولی از آنجاکه یکی از بازیگران به پروژه‌ای دیگر هم متعهد است، هماهنگی‌های لازم برای اجرای نمایش انجام نشد و قرار است نمایش «قهوه قجری» در تاریخی دیگر اجرا شود. به این ترتیب تالار اصلی تا نیمه مرداد ماه خالی می‌ماند و بعد از این تاریخ میزبان نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» به کارگردانی هادی مرزبان خواهد شد.
گله‌دارزاده ادامه داد: در وضعیت کرونایی، زمان‌بندی همه برنامه‌های تولیدی اعم از نمایشی و تصویری، دستخوش تغییراتی می‌شود و این به هم ریختگی اجتناب ناپذیر است.
او در ادامه از تمهیداتی برای پیشگیری از قطع برق مجموعه تئاتر شهر خبر داد و افزود: چندی پیش از اداره برق نامه‌ای داشتیم مبنی بر اینکه مصرف برق مجموعه در قیاس با سال گذشته افزایش داشته و تذکری بابت صرفه‌جویی به ما داده بودند. ما نیز نامه‌ای زدیم و توضیح دادیم مجموعه تئاتر شهر تابستان پارسال به دلیل تعطیلات کرونایی، فعالیت بسیار محدودی داشته و نباید میزان برق مصرفی امسال را با سال گذشته مقایسه کرد و حتی در مقایسه با دو سه سال پیش میزان برق مصرفی امسال کمتر هم شده است.
مدیر مجموعه تئاتر شهر اضافه کرد: برای مرتفع شدن این نگرانی، پیشنهاد کردیم روزانه دو ساعت ژنراتور مجموعه را روشن کنیم و در ساعات اوج مصرف برق هم برق تئاتر شهر را تامین کنیم و هم برق بخشی از منطقه را و در مقابل اداره برق هم متعهد شده است که برق مجموعه تئاتر شهر قطع نشود تا گروه‌های نمایشی با آرامش خیال بتوانند آثار خود را روی صحنه ببرند.
در برخی خبرها احتمال داده شده با شروع فصل تابستان و گرم‌تر شدن هوا، دور جدیدی از خاموشی‌ها را در پیش داشته باشیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *