10:28

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز با گلایه از صف‌های طولانی خرید نان، آش، حلیم و … در ماه مبارک رمضان توضیح داد: در پاندمی‌های قبلی کرونا، برخی از شهروندان حتی پخت نان را هم در منزل خود انجام می‌دادند ولی در این دوره با عادی سازی شرایط حساسیت‌ها کمتر شده است.

مهرداد بابایی روز دوشنبه ۳۰ فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اظهار کرد: پیک چهارم کرونا با شدت شیوع گسترده همچنان قربانی می‌گیرد و اگر قرار باشد وضعیت به همین شکل باقی بماند، روز به روز رکوردهای جدیدی به ثبت می‌رسد که این رکوردها تعداد بیماران و فوتی‌های بیشتر است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه بسیاری از شهروندان از رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها خسته شده اند، اضافه کرد: این خستگی باعث شده میزان رعایت پروتکل‌ها به ۷۵ درصد کاهش یابد و این در حالی است که برای کنترل شرایط موجود باید میزان رعایت مردم به بیش از ۹۰ درصد برسد.

این مسئول با گلایه از صفهای طولانی خرید نان، آش، حلیم و … در ماه مبارک رمضان توضیح داد: در پاندمی‌های قبلی کرونا، برخی از شهروندان حتی پخت نان را هم در منزل خود انجام می‌دادند ولی در این دوره با عادی سازی شرایط حساسیت‌ها کمتر شده است.

بابایی اضافه کرد: درست است که در ماه رمضان قرار داریم ولی شهروندان می‌توانند آش افطار خود را در منزل پخت کنند و یا زولبیا مصرف نکنند چون ایستادن در صف سلامت آنها را به خطر می اندازد.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه با تمهیدات اندیشیده شده، امکان ادامه روند درمان برخی از بیماران در منزل هم ایجاد شده، گفت: با ایجاد بخش‌های موقت بستری در بیمارستان‌های استان، بیمارانی که علایم جدی ندارند می‌توانند ظرف یکی دو ساعت درمان تزریقی خود را انجام دهند و بعد ادامه درمان خود را در منزل ادامه دهند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، بسیاری از داروهای مورد نیاز برای درمان کرونا در داروخانه‌های استان موجود است و شهروندان با مراجعه به مطب پزشکان و تجویز دارو از سوی آنها می‌توانند به راحتی روند درمانی خود را آغاز کنند.

بابایی گفت: ۸۰ درصد موارد ابتلا به کرونا خفیف است و مبتلایان می‌توانند به راحتی در منزل روند درمانی خود را به پایان برسانند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *