22:16

به تازگی ⁠دو برنامه تلویزیونی درباره کاترین دوم تزارین روسیه پخش شدند.
به گزارش بانی‌فیلم به نقل از اکونومیست، اولین نسخه از زندگی تزارین مقتدر روسیه، مربوط به سریال «کاترین کبیر» با بازی هلن میرن است. این سریال حاصل همکاری دو شرکت Sky و HBO بود که در سال ۲۰۱۹ پخش شد.
دومین سریال که به زندگی کاترین پرداخته، سریال «کبیر» است که سال گذشته برای اولین بار از شبکه تلویزیونی Hulu پخش شد. ⁠
در سریال «کاترین کبیر» ماجرا مربوط به سال ۱۷۶۲ و زمان پس از سرنگونی پیتر سوم، شوهر کاترین توسط امپراتور است. «کاترین کبیر» یک درام جدی با بازی هلن میرن بود. این سریال به رویدادهایی می‌پرداخت که منجر به تحکیم قدرت کاترین و رابطه او با گریگوری پوتمکین شد.
پخش سریال «کبیر» اولین بار در سال گذشته از شبکه Hulu صورت گرفت. این سریال یک کمدی آشوبگرایانه بود که تونی مک نامارا از نمایشنامه نوشته خودش اقتباس کرده است.
در آعاز سریال «کبیر» بیننده با کاترین جوان (با بازی اِل فانینگ) روبروست که برای ازدواج با پیتر (با بازی نیکلاس هولت) پروس را ترک می‌کند.
امیدهای کاترین برای این دیدار عاشقانه، با همسرش از بین می‌رود؛ همسری احمق و وحشی که اولویت اصلی‌اش سر و صدا کردن و برهم زدن نظم در دادگاه است. در طول داستان می‌بینیم که کاترین چگونه با کمک خدمتکار تیزبین و یک درباری کودتا می‌کند.
در مقایسه این دو سریال باید بر این نکته تاکید کرد که با وجود مشابهت‌های موضوعی اما از نظر محتوا و لحن سریال، به شدت با هم تفاوت دارند. همین تفاوت است که روند درام های تاریخی را به تصویر می‌کشاند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *