12:57

چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «لاهه» (مِنا)ی هلند با کنسرتی از اشعار «بيدل دهلوی» و «قتیل لاهوری» و با اجرای گروه موسیقی «ساتیاکام» با هنرنمایی هنرمندانی از کشورهای هلند، هند و افغانستان افتتاح ‌شد.
به گزارش رسیده، چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «لاهه» (مِنا) MENA با دبیری «محمد أمين» شاعر عراقى مقیم هلند، با کنسرتی از اشعار «بيدل دهلوی» و «قتیل لاهوری» و آهنگ‌ها و قطعاتی از فولکلور شبه قاره هند و با اجرای گروه موسیقی «ساتیاکام» با هنرنمایی هنرمندانی از کشورهای هلند، هند و افغانستان، از جمله؛ «ایلیاس نجفی» خواننده، «ساتیاکام موهکامسینگ» نوازنده ویلون و همچنین «ترانگ پودار» نوازنده تبلا، در ساعت 6 بعدازظهر دیروز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه جاری (20 می 2021) به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین افتتاح ‌شد و تا روز شنبه یکم خرداد ماه امسال (۲۲ می 2021) با نمایش فیلم‌هایی از کارگردانان ایرانی و دیگر کشورهای مختلف جهان ادامه خواهد داشت.
برگزارکنندگان این رویداد سینمایی گفتند که هدف از این کنسرت، برقرارى ارتباط با میراث موسیقی در شبه قاره هند و با غزل پارسی است که همچنان نقش ارزنده خود را در فضاى فرهنگى مردم این منطقه جغرافیایی حفظ كرده است.
فیلم‌هایی از کشورهای ایرانی، آرژانتین، عراق، فرانسه، برزیل، شیلی، تونس، مراکش و اسپانیا برای دریافت جوایز این دوره از جشنواره با همدیگر به رقابت می‌پردازند.
چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «لاهه» (مِنا) با ارائه دیدگاه‌های معاصر تصویری در مورد اوضاع فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و هنری منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا؛ با حمایت شهرداری شهر لاهه در کشور هلند برگزار می‌شود.
جشنواره بین‌المللی فیلم «مِنا» هلند، با هدف حمایت از فیلمسازان جوان و سینمای مستقل در آفریقای شمالی و منطقه خاورمیانه و ارائه دیدگاه‌های معاصر تصویری این مناطق، برگزار می‌شود و این همان سینمایی است که توانایی خود را در ایجاد مخاطبان گسترده، از طریق موفقیت در اهداف بشردوستانه و کمک به حفظ صلح در جهان اثبات می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *