9:30

در یک سالی که انگلیس هرازچندی در قرنطینه سراسری می‌رفت، هر شهروند انگلیسی در خانه به طور متوسط ۳۶ فیلم دیده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی، نتایج یک مطالعه جدید از استقبال شهروندان انگلیسی از پلتفرم‌های تماشای فیلم در خانه، در دوره قرنطینه سراسری حکایت دارد. به استناد این نتایج، هر شهروند انگلیسی در سال کرونازده‌ی ۲۰۲۰ از طریق پلتفرم‌های گوناگون، به طور متوسط ۳۶ فیلم در خانه تماشا کرده است.

این مطالعه که در ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ (خرداد- تیر ۹۹) و آوریل ۲۰۲۱ (فروردین- اردیبهشت ۱۴۰۰) از طرف موسسه فیلم بریتانیا (BFI) انجام و دیروز (جمعه ۲۴ اردیبهشت) منتشر شد، نشان می‌دهد اگرچه سینماها بیشتر سال ۲۰۲۰ را تعطیل بودند ۳۱ درصد از مردم انگلیس در این مدت دستکم یک فیلم در سینما دیده‌اند.

۹۲ درصد از جامعه آماری این پژوهش، سال گذشته دستکم یک فیلم تماشا کرده‌اند؛ سرویس‌های پخش اینترنتی فیلم و سریال ۴۲ درصد و کانال‌های تلویزیونی ۳۴ درصد (۳ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۱۹) از سهم این افزایش را به خود اختصاص دادند. بیشترین مخاطبان فیلم‌های سینمایی در اسکاتلند و جنوب غرب انگلیس بودند و ساکنان لندن بیشترین مشتریان سینماها در سال ۲۰۲۰.

با وجود استقبال مردم انگلیس از تماشای فیلم در خانه همچنان سینماها اولین انتخاب این مخاطبان برای ورود به دنیای جاویی فیلمها هستند. براساس نتایج مطالعه موسسه فیلم بریتانیا، شهروندان انگلیسی امسال در مقایسه با سال گذشته در مورد بازگشت به سینماها احساس بهتر و دیدگاه مثبت‌تری دارند.

براساس نتایج یک مطالعه جداگانه ۳۸ درصد از مردم این کشور در اولین فرصت به سینماها بازخواهند گشت و ۳۴ درصد دیگر از آنها نیز در اولین ماه‌های پس از بازگشایی به تجربه تماشای فیلم‌ روی پرده نقره‌ای باز می‌گردند.

مردم انگلیس در دوران کرونا سینما را به خانه آوردند

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد نوجوانان، جوانان و خانواده‌های انگلیسی اولین گروه‌هایی هستند که به سینماها بازمی‌گردند. بیش از ۵۹ درصد از جامعه آماری این مطالعه با اشاره به تصاویر دیدنی و جذاب، اثر غوطه‌وری صدا و فضای منحصربه‌فردی که فقط در سینماها وجود دارد، تایید کردند بازآفرینی تجربه تماشای فیلم روی پرده در خانه ممکن نیست.

سینماهای انگلیس پس از یک تعطیلی طولانی به دلیل شیوع کرونا، سرانجام از دوشنبه (۲۷ اردیبهشت) فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر ۱۶۲ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جان باخته‌اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *