12:35

رامین سیار دشتی با اشاره به دلایل فاصله گرفتنش از تئاتر عنوان کرد این روزها هنرمندان از سرناچاری در پروژه‌های مختلف حضور می‌یابند در حالی که پروتکل‌های بهداشتی به درستی رعایت نمی‌شود.
این بازیگر تئاتر و تلویزیون درباره دوری چندساله‌اش از فعالیت‌های تئاتری به مهر گفت: من نزدیک به سه سال است که فعالیتی در تئاتر نداشته‌ام و آخرین کارم به نمایش «نامبرده» علی اصغر دشتی باز می‌گردد که در سال ۹۷ به صحنه رفت. در حال حاضر نیز برای امرار معاش مشغول شغلی بی ارتباط به هنر هستم و در این مدت تنها یکی دو سریال کار کردم که تصویربرداری یکی از آنها هنوز ادامه دارد.

وی ادامه داد: در سریال «بعد از آزادی» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر به ایفای نقش پرداختم و همچنین نقش کوتاهی هم در سریال «آمستردام» مسعود قراگوزلو دارم که برای پخش از شبکه نمایش خانگی در حال ضبط است. در زمینه تئاتر هم یکی دو پیشنهاد داشتم که جالب نبودند و با این شرایط هم که این روزها گریبان گیر تئاتر شده است کار کردن بسیار سخت خواهد بود.

سیار دشتی یادآور شد: امیدوارم شرایط تغییر کند که البته این مساله بستگی به این دارد که چه زمانی واکسیناسیون سراسری انجام شود تا همه بتوانند با خیالی راحت‌تر سر کارهایشان برگردند. با این وضعیت و تعطیلی مشاغل و فقط رعایت مردم مطمئناً اتفاقی نمی‌افتد.

بازیگر نمایش «دن کیشوت» درباره جذب شدن هنرمندان تئاتر به فعالیت‌های تصویری در شرایط کرونا عنوان کرد: درست است که سینما و تلویزیون و کلاً فعالیت‌های تصویری شرایط بهتری از لحاظ مالی برای بازیگران به وجود می‌آورد اما مساله صرفاً مالی نیست بلکه در این شرایط حفظ جان افراد هم اهمیت دارد.

وی در پایان صحبت‌هایش یادآور شد: چون سر صحنه سریال‌ها هم نگرانی از ابتلاء به بیماری برایمان وجود دارد و به ظاهر اعلام می‌شود که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما در حقیقت مراعاتی که باید بشود در خیلی از پروژه‌ها صورت نمی‌گیرد و می‌بینیم که خیلی از همکارانمان در پروژه‌های مختلف بیمار می‌شوند. متأسفانه از سر ناچاری هنرمندان ما سر کار می‌روند اما واقعیت این است که هیچ ضمانتی وجود ندارد که مبتلا نشوند و اتفاقی برایشان نیفتد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *