20:27

*جبار آذین


زندگی و مرگ مجری خوب، توانمند و مستعد تلویزیون، زنده‌یاد آزاده نامداری، سوژه روز رسانه‌ها، تلویزیونی‌ها و جامعه شده است.
رسانه‌های زرد و کاسب و برخی تلویزیونی‌های اخلاق‌گریز و سرگرمی جویان جامعه، بعد از مدت‌ها بازی با رخدادهای زندگی آزاده نامداری در زمان حیات او و هجمه، تمسخر و قضاوت‌های نادرست درباره مشکلات و وقایع خصوصی زندگی خانوادگی او ، بازهم از سرکاسبی، سرگرمی و تفنن، مرگ غم‌انگیز نامداری را سوژه رسانه‌های مکتوب و مجازی و گپ و گفت‌های جاهلانه اجتماعی قرارداده و نابخردانه و کوردلانه در ارتباط با زندگی و مرگ این هنرمند فقید، مسائلی را مطرح و بازگو می‌کنند که انسان با شنیدن و خواندن آن ها، از انسان بودن خود، خجالت می‌کشد.
این جماعت پیشتر هم درباره دیگر هنرمندان، ورزشکاران و شخصیت‌های مطرح و شناخته شده که مهاجر آسمانی‌اند، چنین سخنان و نوشته‌هایی را انتشار داده اند. اینان که از خدا شرم و از شرافت انسانی،حیا نمی‌کنند، با ربط دادن مرگ نامداری‌ها و دیگران به نادرستی‌ها و برخی با ریختن اشک تمساح، در واقع در قالب بیماری‌های خودارضاعی، دیگر آزاری و اشاعه دروغ و نادرست‌ها، به مسمومیت فرهنگ و اخلاقیات و ارزشهای جامعه دامن می‌زنند.
این انسان‌نماها به راستی ازخود، اعمال و گفته‌های‌شان شرم نمی‌کنند؟
آیا از یاد برده‌اند که در زمان زندگی مرحوم نامداری چه‌ها که نگفتند و ننوشتند و او، زندگی خصوصی، شغلی و خانوادگی‌اش را به باد توهین و تمسخر گرفتند.
اکنون هم که این انسان هنرمند به آسمان‌ها کوچ کرده است، بازهم به شایعه‌ها و دروغ پردازی‌ها و عقده‌گشایی‌های خود ادامه می‌دهند.
انسان با مطالعه نوشته‌های شرم‌آور و غیرانسانی این موجودات، در برخی رسانه ها و فضای مجازی و شنیدن ناراستی‌ها و نادرستی‌های آنان در مورد آزاده نامداری در فضای عمومی تلویزیون و جامعه، به شرم و اندوه می‌نشیند‌.
روح مهربان آزاده نامداری،هنرمندان و انسان‌های آسمانی شاد.
بکوشیم اگر نمی‌توانیم و نمی‌خواهیم، مرحم زخم انسانها باشیم، دست کم، نمک روی زخم‌های آن ها نپاشیم و با عزت و حرمت و آبروی مردم بازی نکنیم!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *