9:54

برگزارکنندگان جوایز تلویزیونی بفتا (Bafta) ترتیبی اندیشیده‌اند تا آن دسته از نامزدها و طرفدارانی که به دلیل محدودیت‌های کرونایی امکان شرکت در رویداد امسال را ندارند، هولوگرام سه‌بعدیشان را به مراسم بفرستند.

به گزارش ایرنا به نقل  از گاردین، ستارگان صنعت تلویزیون و طرفدارانشان امسال جا پای توپاک شکور، مایکل جکسون و ویتنی هیوستون می‌گذراند و در قالب هولوگرام‌های سه بعدی در این دوره از مراسم اهدای جوایز تلویزیونی آکادمی بریتانیا (بفتا) شرکت می‌کنند.

با تکیه بر فناوری هولوگرام، از ستارگانی که این روزها مشغول کار هستند و به دلیل جلوگیری از ابتلا به کرونا اجازه خروج از قرنطینه فیلمبرداری را ندارند، یک تصویر سه‌بعدی روی فرش قرمز تابانده خواهد شد. همچنین آن دسته از تماشاگرانی که آرزو دارند نامزدهای محبوبشان چون جان بویگا بازیگر رنگین پوست انگلیسی، میکلا کوئل بازیگر سریال ممکن است نابودت کنم وپُل مسکال بازیگر مطرح ایرلندی را از نزدیک ببینند، شاید امسال اجازه تجمع و گردهمایی را نداشته باشند اما شانس آن را دارند تا هولوگرامشان را به مراسم بفرستند.

«جوایز بفتا ۲۰۲۱»؛ اولین رویداد پساکرونایی با حضور مهمانان سه‌بعدی
 هولوگرام «مایکل جکسون» خواننده مشهور پاپ که ۵ سال پس از مرگش در سال ۲۰۱۴ در مراسم اهدای جوایز موسیقی بیلبورد کنسرت برگزار کرد

علاقه‌مندان می‌توانند از ستاره‌ محبوبشان به صورت زنده روی فرش قرمز سوال بپرسند؛ ابتدا لباس دیجیتال هولوگرام خود را انتخاب می‌کنند و سپس این هولوگرام توسط مجریان برنامه یعنیویکی هوپ واستیسی دولیبه مصاحبه‌شونده معرفی خواهد شد.

از بین نامزدهای جوایز بفتای امسال، پیش‌بینی می‌شود مجموعه پنج بخشی تبر کوچک/ small axe از استیو مک کویین در شب اهدای جوایز بدرخشد. این سریال در ۱۵ شاخه از جمله بهترین مینی سریال، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر نقش اول زن نامزد شده و در مراسم جوایز بفتا کرفت که برای تجلیل از دستاوردها و مهارت‌های اعضای پشت صحنه برگزار می‌شود نیز مورد تحسین داوران قرار گرفت.

سریال تاج درباره خاندان سلطنتی انگلیس با مجموع ۱۰ نامزدی پس از تبر کوچک بیشتری نامزدی‌ها برای جوایز بفتای امسال را دارد. پس از تاج، سریال ممکن است نابودت کنم که براساس رمان آدم‌های معمولی از سالی رونی ساخته شده، با ۷ نامزدی در جایگاه سوم قرار دارد.

مراسم اهدای جوایز تلویزیونی بفتا ۲۰۲۱، ششم ژوئن (یکشنبه، ۱۶ خرداد) از شبکه بی‌بی‌سی وان پخش می‌شود. علاقه‌مندانی که می‌خواهند هولوگرامشان در فرش قرمز این مراسم حضور داشته باشد باید در تاریخ مقرر ثبت‌نام کنند.

جوایز تلویزیونی آکادمی بریتانیا (بفتا) از سال ۱۹۵۵ میلادی هرساله برای قدردانی از بهترین تولیدات و دستاوردهای تلویزیونی در ۱۲ ماه گذشته برگزار می‌شود.

 جوایز سینمایی بفتا در سال ۲۰۲۱

جوایز سینمایی بفتا فروردین امسال ترکیبی از رویدادهای مجازی و حضوری برگزار شد. سرزمین خانه‌به‌دوش‌ها جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمبرداری را گرفت و فیلم زن جوان آینده دار برنده جایزه بهترین فیلم بریتانیایی و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد.

جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد به آنتونی هاپکینز برای بازی در فیلم پدر رسید و فرانسیس مک دورمندبرای بازی در سرزمین خانه به دوش‌ها برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن شد. از دیگر برندگان این جوایز معتبر سینمایی می‌توان به فیلم یک دور دیگر (بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان)، روح (بهترین پویانمایی)، پدر (بهترین فیلمنامه اقتباسی) و معلم اختاپوسی من (بهترین فیلم مستند) اشاره کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *