13:59

بزرگداشت و مرور آثار ارد عطارپور و رضا تیموری ۲ هنرمند پیشکسوت سینمای مستند کشور در جشنواره میراث فرهنگی «یادگار» برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا، مراسم بزرگداشت و مرور آثار ارد عطارپور تهیه کننده و کارگردان و رضا تیموری فیلمبردار سینمای مستند کشور به پاس سال‌ها تلاش در این عرصه سینمایی در جشنواره میراث فرهنگی «یادگار» برگزار و از مقام آنها تجلیل خواهد شد.
ارد عطارپور متولد ۱۳۴۱ در تهران آثار متعددی در حوزه تاریخ و باستان شناسی کارگردانی کرده است که از آن میان می‌توان از تاریخ تجارت، عاشورا در ابیانه، ساحل خرچنگ ها، پرنیان، از شمس تا شمس، خلیج فارس، صد و یک سال بلدیه، پرسپولیس – شیکاگو و رویای سیاه را نام برد.
علاوه بر آن ارد عطارپور به عنوان تهیه کننده نیز آثار دیگری با موضوع تاریخ و باستان شناسی مانند منم داریوش، داستان چند هزار ساله یک شهر، کاخ گلستان، غرقاب، ایران در اعلان، خانه ام روی تپه هست، تا انتهای تیره بهار، میدان بی حصار و … را در کارنامه خود دارد.
عطارپور جوایز زیادی را در طی سال‌های متمادی فعالیتش از جشنواره‌ای معتبری همچون کراکو، گوانگ ژو، فجر، سینماحقیقت، خانه سینما، یادگار، کیش و … دریافت کرده است.
رضا تیموری متولد ۱۳۵۵ در قزوین از فیلمبرداران کشور است که در عرصه سینمای مستند آثار بسیاری را فیلمبرداری و جوایز زیادی را در جشنواره‌های مختلف کسب کرده است. از آثار شاخص فیلمبرداری های او می‌توان مستندهای غرقاب، دماغ به سبک ایرانی، شهر بر گذر آب، بر گیسوان بلقیس، ما نیمی از جمعیت ایرانیم، نان و آتش پیرمرد، وارونگی، چهره غمگین من، سنگ قبری برای اردشیر، کمال الملک، تهران ۱۹۹۵ و شماری دیگر را نام برد.
همچنین از فیلم‌های بلند رضا تیموری می‌توان به آرام باش و تا هفت بشمار، بچه طهران، داستان دوست، دیگری، دست ها نگاه می کنند، آشنایی با لیلا، خورشید، یک روز طولانی، هاچ بک قرمز اشاره کرد.
آثار شاخص و موفق این ۲ هنرمند در طی روزهای جشنواره برابر با ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت از طریق سایت هاشور پخش خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *