12:22

بعد از اوج‌گیری تب اکران آنلاین همزمان با تعطیلات نوروزی، حالا با وجود موج چهارم کرونا و تعطیلی سینماها تنها دو فیلم «بعد از تو» و «شنای پروانه» در اکران آنلاین حضور دارند.
به گزارش ایرنا، اوایل اکران نوروز سال گذشته (۱۳۹۹) بود که برای نخستین بار پای اکران آنلاین با نمایش فیلم خروج ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا به خانه‌ها باز شد و این موج ادامه‌دار بود به طوری که تا پایان همان سال نزدیک به ۳۴ فیلم به صورت آنلاین از پتلفرم‌های مختلف نمایش داده شد و اتفاقا برخی از فیلم‌ها با استقبال خوبی هم در این گونه از اکران مواجه شدند.
بعد از همین استقبال‌های گاه و بی‌گاهِ، مخاطبان از اکران آنلاین بود که بسیاری از فیلم‌سازان با تمام مصائب اکران‌آنلاین از جمله قاچاق فیلم‌ها تن به نمایش فیلم های خود با این مدل جدید نمایش دادند و بعضا رکوردهای فروش هم طی همین یک سال چندین بار شکسته هم شد.
حالا که تنها یک و ماه اندی از سال ۱۴۰۰ می‌گذرد و در همین مدت هم سینماهای سراسر کشور ۲ بار تعطیل و بازگشایی شده‌اند، همچنان درب‌های سالن‌های پرده نقره‌ای روی مخاطبان سینما بسته است و با وجود نمایش بیش از ۶ فیلم در اکران آنلاین از ابتدای سال اما این روزها تنها شاهد نمایش ۲ فیلم در به صورت آنلاین بر روی پلتفرم‌ها هستیم.
بعد از تو ساخته فرهاد نجفی و شنای پروانه به کارگردانی محمد کارت این روزها نمایش آنلاین دارند که اتفاقا شنای پروانه از جمله آثاری است که با استقبال خوب مواجه شده و تاکنون عنوان پرفروش‌ترین فیلم اکران آنلاین را با اختلاف زیاد نسبت به فیلم دوم به خود اختصاص داده است.
اما همین استقبال خوب از شنای پروانه بود که مجیدی مجیدی را نیز ترغیب به اکران تازه‌ترین ساخته خود با عنوان خورشید در بستر آنلاین کرد. هرچند زمزمه‌ها درباره نمایش آنلاین این فیلم چند وقتی است که مطرح شده و حتی محمد بنا یکی از تهیه کننده‌های این فیلم نیز خبر را تایید کرده است اما به نظر می‌رسد مجیدی شاید به خاطر ماه مبارک رمضان فعلا دست نگاه داشته تا احتمالا همزمان با عید فطر خورشید را به صورت آنلاین اکران کند.


شنای پروانه محصول سال ۱۳۹۸ است که در ژانر خانوادگی و اجتماعی ساخته شده و هنرمندانی چون امیر آقایی، جواد عزتی، طناز طباطبایی، مه لقا باقری، پانته آ بهرام و علی شادمان در آن به ایفای نقش پرداخته اند.
این فیلم به تهیه کنندگی رسول صدرعاملی در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و برنده سیمرغ بلورین ۶ رشته از جمله بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای امیر آقایی و بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای طناز طباطبایی شد.
فیلم سینمایی بعد از تو نیز در ژانر خانوادگی-درام و رازآلود به نویسندگی و کارگردانی فرهاد نجفی در سال ۱۳۹۸ ساخته شده است.
این فیلم با نام انگلیسی «One Night In Tehran» در تور جشنواره‌های بین المللی خود در پانزده جشنواره نامزد، و در این میان یازده بار موفق به دریافت جایزه شده است، که می توان به جایزه بهترین بازیگر مرد برای مهدی حسینی از جشنواره «کویین پالم» آمریکا، «بهترین بازیگر زن» برای مینا وحید از جشنواره «فیلم های ایرانی سانفرانسیسکو» و «بهترین فیلم و فیلمبرداری» از جشنواره بین المللی «سالنتو» نام برد.
داستان این فیلم حول محور زندگی دختر جوانی می گردد که به دنبال خوشبختی در هرج و مرج این جهان پرسه می زند. یک روز او سوار یک تاکسی می شود غافل از اینکه زندگی او برای همیشه دستخوش تغییر می شود.
مینا وحید، تیرداد کیایی، محمدمهدی حسینی، نیلوفر پارسا و بابک قادری در فیلم سینمایی بعد از تو به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *